Hobby-bar

Hej allesammen.

Som ny gør-det-selv-mand, uden større erfaringer med at gøre det selv, udover at skrue hylder op, spørger jeg nu de erfarne herrer og evt. kvinder herinde. Om der er nogen der kan give gode råd til hvordan jeg får banket en ordentlig bar op derhjemme.

Jeg har selvfølgelig allerede et udemærket af alkohol, men mangler en ordentlig bar at sætte dem op i. Det jeg havde forestillet mig var, en L-fomet bar på ca. 3,0m x 1,2m, med en bordplade på ca. 0,6m i dybden. Bagved skal der være en reol, evt. med glashylder, så man kan lyse igennem det hele med noget ovenbelysning. Deruover skal der være plads til et køleskab et sted, samt stik til diverse små "køkken-maskiner".

Det jeg er i tvivl om er, hvordan baren skal bygges op, om der skal laves en ramme, som man så skruer pladerne på og hvor træet kan købes billigst muligt. Jeg havde forestillet mig at bordplader og fronten på baren skulle være en mørk træsort. Her har jeg fundet frem til at valnød kan fremskaffes forholdvis billigt.

Håber er der er nogle gør-det-selv-folk, som har været igennem dette tidligere - og har lyst til at hjælpe mig igang med dette projekt. Og har du lyst til at hjælpe rent fysisk, er der selvfølgelig fri bar under hele byggeriet, og et par timer efter, hvis resultatet bliver godt

Mvh. Kris (Krigeren)

<p>Gid mine hænder var skruet lidt bedre sammen... :-)</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav en konstruktion i lægter og bklæd den med valnød eller hvad du finderud af du vil have.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg kan ikke lige komme frem til hvilken højde der vil være den optimale, indtil videre er jeg noget frem til et sted mellem 1200-1300mm, hvad siger i?

<p>Gid mine hænder var skruet lidt bedre sammen... :-)</p>
Skrevet af Krigeren den 24-10-2008 21:51
Jeg kan ikke lige komme frem til hvilken højde der vil være den optimale, indtil videre er jeg noget frem til et sted mellem 1200-1300mm, hvad siger i?

Jeg vil sige 110 cm. Men det er kun fordi at jeg har læst noget lignende, nemlig 42 tommer, på nettet Jeg har absolut ingen erfaring i barbygning.

Du kan se et forslag fra en der hedder Tim Carter på denne side, med et par tegninger i bunden. Han skriver at han anbefaler at bygge et skelet af 2x6 eller 2x8 (tømmer der måler 2 tommer gange 8 tommer), men at man også kan gøre det med 2x4, hvis der er pladsproblemer.

Skal der være plads til barstole, skal der være et udhæng på 12 tommer, og ellers kan man nøjes med 6 eller 9 tommer.

Endelig så gør han en opmærksom på at man skal husk at planlægge for eventuelle elektriske maskiner samt for at baren skal stå fast på gulvet.

Der er også denne side, hvor der er et link til en plan over en bar (det er dette link).

Og der er sikkert mange flere på nettet

WS

PS! Hvis du vil omregne fra tommer til centimeter kan du bruge Google til det. Du kan i søgefeltet skrive f.eks.: "42 inch in cm". Google kan også omregne temperatur (f.eks. kan man skrive "55 F in C" for at få omregnet 55 grader Fahrenheit til grader Celcius). Det var bare lige en bonusoplysning
Det med højden burde ikke være så svært at finde ud af.

Tag en rundtur til diverse listige steder, bevæbnet med et målebånd, og når du finder en bar, du står godt ved, måler du den. Men husk, at barkomforten øges proportionalt med promillen, i hvert fald indtil en hvis grænse, hvor kurven (og muligvis andet) knækker...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis