Styrkeberegnin I-bjælke

Hej.

Er der nogle her der ved hvor man kan finde tabeller, eller formler til styrkeberegning af en I-bjælke?

Har en ipe100 bjælke på ca 4 meter. Når den er fastgjort i den ene ende, hvor meget vægt kan man så belaste den frie ende med, uden at den begynder at bøje?

Bjælken skal fungere som kran/skinne for løbekat, så belastningen bliver vinkelret på bjælken.

Håber der nogle forslag.

Mvh
Sømanden
Hej. Er der nogle her der ved hvor man kan finde... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Takker for de forskellige indlæg.

Her er lige en tegning af kranen.

Selve drejningen er lavet uden lejer/bøsning, kun en aksel der går gennem de 4 hængsler.
Har tidligere kigget rundt på nettet efter oplysninger og billeder af lignende kraner, men har dog ikke fundet så mange oplysninger om dimensioner og godstykkelser at sammenligne med. Nu er den så ved at tage form, med brug af de forhåndenværende materialer.

Ang kraven ved nederste drejepunkt, så tror jeg godt jeg ved hvad du mener, vil lige se på det i morgen, hvad jeg evt kan gøre.

Mvh
Sømanden

Smider lige et link ind til en af konkurrenternes kraner der kan du se pricippet i den krave tror bare den skal være lidt større end deres er altså længere omkring til søjlens bagkant.

http://www.fodgaard.dk/images/products/3-2.pdf

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis