Frostfri garage

Hej,

vi overtager vores første hus 1/11 og der går nok ikke lang tid før vi mærker kulden og derfor begynder at fryse under arbejde med maling af materialer osv. i garagen, så vi vil gerne høre om muligheden for opvarmning derude.

Den er ca. 40m2, dobbeltmuret og med isoleret tagkonstruktion, termoruder og termodøre monteret.

Skal vi opsætte en brændeovn, tilkoble til husets eksisterende naturgas med kalofere, eller benytte en helt tredje mulighed? Vi er åbne for alle forslag (bare de er lovlige).

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel en begrænset tid i er derude samt i er der ikke hele døgnet rundt. Hvorfor ikke købe en varmer som kræver flaskegas - kan man ikke gå sådan en hos onkel Harald. Så tænd den når den skal bruges. Og lad for guds skyld ikke maling og spartel stå i garagen over vinteren - det skal stå i tempererede forhold. Der vel ingen grund til at bruge en milliard (og tid) på noget kortsigtet noget.

Det kommer jo an på om det er et permanent system du vil have, eller om det skal være en midlertidig løsning. Hvis du skal have brændeovn, skal du jo også have skorsten..

Tilslutter du det til centralvarmesystemet kræver det jo lidt arbejde, men er den bedste løsning i mine øjne, du skal jo blot overveje om garagen er isoleret nok til den slags, eller om alt varmen vil fise ud.

Skal det kun være midlertidigt, ville jeg nok investerer i en petroliums ovn, laserkamin, det er en tør og billig varme.

Mvh


<p>Peter Madsen</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis den bare skal holdes frostfri - så er den hurtige løsning en eller to thermostatstyrede varmeblæsere.

Min kammerats værksted har samme konstruktion som jeres - og det holder han frostfrit blot ved at have en lille varmeblæser kørende (den tænder pr. thermostat). Når han arbejder derude, tænder han to - og har supervarme på ingen tid.

Hvis jeres gulv ikke er isoleret, så køb en flamingokasse til at sætte maling i - just in case.....


Mvh.

Jan R.
En lidt mere permanent løsning der kan hjælpe med at holde garagen fugtfri, er en luftsolfanger. Bilka har dem på tilbud denne uge, og skinner solen ikke nok, så kan der suppleres med gas, el blæser eller andet flytbart varme der kan tændes når der er behov for det.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for de mange gode forslag,

På nuværende tidspunkt er garagen nok ikke super tæt og gulvet er givetvis heller ikke isoleret, så jeg vil nok vente med at overveje tilkobling til centralvarmesystemet (specielt i den her tid hvor priserne på alt stiger...)

Det lyder spændende med sådan en Zibro, men kan den varme 40m2 op og hvor lang tid skal man sætte af til at få en nogenlunde arbejdstemperatur derude? Jeg skal have min rundsav m.m. til at stå derude og der skal jeg arbejde med div. træ/snedker arbejde igennem vinteren, så der skal helst ikke være alt for koldt.

Hvordan er det med brændfare ved sådan en varmekilde og hvor meget olie vil I tro den bruger i timen?


 

En Zibro ovn bruger ca. 0,3 liter petroleum i timen når den kører fuld last (ca. 3-4 KW)

Jeg ville IKKE bruge en gasovn i en garage hvor der ligger værktøj, træ mm. idet den udleder noget der ligner 1,7 liter vand for hver kg. gas du forbrænder.
 
Jeg har selv en zibro-ligende ovn i min garage. Den er købt i Harald nyborg, koster det halve, og fungere ganske udemærket. Jeg tænder den ca. en halv time inden jeg går derud, så der er en behagelig temp.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også