Rive en trappe ned

Hej alle

jeg har brug for et par ideer til hvorledes jeg for demonteret/revet min 70'er vindeltrappe ned.

Den er lavet af støbejern(?) og ganske grim . Desværre forekommer den også temmelig solid. Trin-bærerne er svejset på selve midterstangen, mens trinene bare kan skrues af.

Skal jeg i krig med vinkelsliberen eller er der mere geniale måder?

Jeg har vedhæftet et par billeder.

mvh
Jørgen

Ps... Trappe bortgives... Gratis!!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HEHE Jeg har sku også sådan et rædsel stående midt inde i min stue ,og ja den pynter jo ikke ligefrem og så tager den en masse plads.

Der er jo nok kun den hårde måde med vinkelsliberen ,og det ser jo lidt ud som om det hele er lidt splittet ad i forvejen,så bare klø på ,centerrøret er jo garanteret støbt fast nede i gulvet det er mit i hvertilfælde

GOD ARBEJDSLYST

Tim  
 
Skrevet af Æblebjerg den 23-10-2008 23:00
Pyha... så er der arbejde i farvandet. Mener forresten det hedder en spindeltrappe, når den bare kører rund om en stang. Vindeltrappe er mere som rundetårn (hvis der havde været trin).

JC
Hejsa

ja, jeg kan aldrig huske forskel spindel og vindel, så er det jo godt med et billede til.

Men ja, der er er nok ikke andet end hårdt arbejde ...

Er der nogen klinger til vinkelsliberen, der kan anbefales frem for andre?

mvh
Jørgen

Skrevet af svalebo den 23-10-2008 22:44
HEHE Jeg har sku også sådan et rædsel stående midt inde i min stue ,og ja den pynter jo ikke ligefrem og så tager den en masse plads.

Der er jo nok kun den hårde måde med vinkelsliberen ,og det ser jo lidt ud som om det hele er lidt splittet ad i forvejen,så bare klø på ,centerrøret er jo garanteret støbt fast nede i gulvet det er mit i hvertilfælde

GOD ARBEJDSLYST

Gulvet skal bankes op, når trappen er pillet ned. Jeg ville bare gerne gøre det nogenlunde sikkert.

Men det lyder som det er vinkelsliberen, der skal i aktion.

Tak for hjælpen

mvh
Jørgen
> Ps... Trappe bortgives... Gratis!!

Du er altså ikke helt gal på den. Min brors svoger havde sådan en i et nyt hus de købte, og satte den på den blå avis under bortgives. Den forsvandt på et par dage ..

/Thomas
Skrevet af Thomas_K den 24-10-2008 08:50
> Ps... Trappe bortgives... Gratis!!

Du er altså ikke helt gal på den. Min brors svoger havde sådan en i et nyt hus de købte, og satte den på den blå avis under bortgives. Den forsvandt på et par dage ..

/Thomas

Det er måske en god ide, den kan dog ikke komme ud i hel stand, men der jo trods alt en del jern i trappen og det kan vel give et par håndører ved skrothandlen.

mvh
Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis