Polering...

vervejer at skaffe mig en 2,9 indsugning og gasspjæld men de self. billigst i "ikke-poleret" tilstand..
Så tænkte der nok nogen der har poleret sådan en gang skidt op før..
Ska den ha noget stålbørste på en skruemaskine, sandpapir groft, mellem, fint, evt. vådslibe?

Har læst/set i et fotoalbum om en der har poleret gamle BBS'er op..
Han nævner noget "farekle G3" til at polere med.. Er det for at det kommer til at skinne ligesom med autosol eller?
Nogen der gar erfaring med polering af sådan en roterende børste man bruger til bilpolering bare med autosol eller det der farekle G3??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Nu afhænger poleringen jo af, hvor spejl-blankt du vil have det til sidst. Men brug en luft tryks hurtigsliber med nogle runde lamel slibere først.
Hvis overfladen er meget ru kan du starte med en korn 80 og så slutte med en korn 180 - 200.
herefter kan du polere med en polerskive - enten på lufttryks hurtigsliberen eller på en boremaskine. Jeg bruger Autosol som er fortrinligt til aluminium.
Det kræver tålmodighed og sviner en del - men det kan bliver helt spejl blankt.
jeg plejer så at give det en gang klar lak - helst noget som kan holde til en vis temperatur hvis det er til en motordel.
Hvis det er mindre emner vi snakker om, går det hele fint med en Dremmel.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
hos http://www.ajengros.dk/shop/ søg på voks og på skiver.

Jeg har købt sådanne skiver til min bænksliber. Det virker rigtig godt. Man må bare ikke blande dem, så du skal købe 2 (jeg købte 4 da jeg syntes de var lige smalle nok)

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af PeterR den 28-10-2008 22:14
hos http://www.ajengros.dk/shop/ søg på voks og på skiver.

Jeg har købt sådanne skiver til min bænksliber. Det virker rigtig godt. Man må bare ikke blande dem, så du skal købe 2 (jeg købte 4 da jeg syntes de var lige smalle nok)

MVH

Jeg har ingen bænk så vil det blive godt`?
Skal jeg bruge noget vand eller andet glid under?
En bænksliber koster ikke alverden, er det ikke værd at overveje.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af PeterR den 29-10-2008 19:03
En bænksliber koster ikke alverden, er det ikke værd at overveje.


Måske ikke men derfor ved jeg stadig ikke om der skal noget smørelse som vand eller andet under?
og hvordan foregår det så på bænken?
og hvis det skal gøres i hånden hvordan foregår det så?
Annonce
Smørrelse, det er slibevoks.

Det andet giver sig selv.

Undskyld, hvor gammel er du, har du ikke set værktøj i dit liv (det var ikke flabet ment).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af PeterR den 30-10-2008 12:05
Smørrelse, det er slibevoks.

Det andet giver sig selv.

Undskyld, hvor gammel er du, har du ikke set værktøj i dit liv (det var ikke flabet ment).

MVH


Jo jeg har men er det ikke sådan en med båndslib på?
Er 23, og spørg netop til smørlse da jeg ved at ler til biler kræver smørelse for ikke ta ødelægge overfladen så derfor ville jeg høre om man skulle bruge smørelse ligesom i det tilfælde.
Jeg ved metalinas har en kugle formet polerings pad, som kan sættes på det meste værktøj... Evt brug sådan en ?
Den bliver lavet af Lake Country Pads - kan sgu ikke huske navnet, det er noget i retning af Magic Ball .. Super til bilpleje og små fiks fakserier

Vh Hilsen

Michael V Hansen.

Min webshop med bilplejeprodukter

Min blog om bilpleje specielt til gør det selv folk! :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis