Skorstensstillads

Hej,
jeg har en dobbelt iso-kern, og skal nu til at mure en skorsten til stråtag. Og så kommer jeg til spørgsmålet. Er der nogen, der har en arbejdsanvisning på et skorstensstillads, som jeg selv kan lave? Det skal naturligvis være lovligt. Jeg har alm. murerstillads, der evt. kan indgå i konstruktionen.
Med tækkelig hilsen
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan du ikke gøre lovligt hvis du ikke har stillads kursus så du må nok op med muldvarpen hvis det skal være lovligt

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har skam været på stilladskursus! Jeg er tækkemand.
Det var oplysninger om et skorstensstillads, som jeg efterlyste.
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Har du ikke en murer i din periferi. Jeg har set et par gange at de bygger dem på stedet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
og Hvis du har kurset ved du også godt hvordan reglerne er. Tror ikke der er en arbejdsanvisning på at lave kommer jo an på hvordan taget og om der er kvist på eller ej.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

At have været på stillandskursus indebærer desværre ikke opstillingsanvisninger Fiahgt - det handler omregler omkring opstilling af stillads og kun anvisninger i rulle- bukkestillads.

Men en mulighed er at kontakte i større trælast og høre hvad de har af løsninger på den slags stilladser.

Tjek denne side der er billede af hvordan det skal udføres.
http://www.e-pages.dk/4a/1/269

<p>Hellere søm og skruer end tarvelige studenterhuer :-D</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis