Udvendig isolering

Hej

Jeg overvejer at isolere mit hus udvendigt, da huset er fra 1877
og uden hulmur.
Jeg vil lave et træskelet og så lægge 100-125 mm isolering på
og så sætte brædder udenpå.
Men hvordan skal jeg gøre det hvad med dampspærre ?
Og skal jeg bruge noget andet ?

Hilsen Jan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan

Dampspærre er noget man bruger inde i huset, for at der ikke skal kunne komme fugt ud i isoleringen.

Din opbygning lyder ellers næsten ok, men mellem isolering og brædder skal der vindpap.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Kommer da an på om man er murer eller tømerer. Er ikke selv en ørn med en murske så kunne da godt være forfalden til træ eller stålfacade.
nmb1022



Indlæg i alt: 35
Lokation: 4040


22-10-2008 15:54 Citat Besvar Anmeld
hmmm brædder på et murstenshus???? det er da det sidste man gør!! Man sætter facadebats på og pudser på dem


--------------------------------------------------------------------------------
Murermester

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt den 22-10-2008 17:09
Kommer da an på om man er murer eller tømerer. Er ikke selv en ørn med en murske så kunne da godt være forfalden til træ eller stålfacade.
nmb1022

Indlæg i alt: 35
Lokation: 4040

22-10-2008 15:54 Citat Besvar Anmeld
hmmm brædder på et murstenshus???? det er da det sidste man gør!! Man sætter facadebats på og pudser på dem

--------------------------------------------------------------------------------
Murermester


.. Øhh Nej !! det kommer ikke an på om man er murer eller tømere, det kommer an på om det er den korrekte måde at lave tingene på. Jeg ville under ingen omstændigheder købe et hus hvor den løsning du beskriver var blevet udført.

Helt klart facade bats som pudses !!

Mvh

<p>Peter Madsen</p>

Tja ville også gerne have facade bats på og så få det pudset.

Men det koster ca 125000 og det er urealistisk at tro at mit hus

ville kunne bære det.

Det svarer til en værdi forøgelse på ca 20-25% så derfor træ og gør

ikke noget du ikke vil købe det for det er ikke til salg. :-)

Men ellers tak for svarene og vil så finde ud af hvad det kan gøres for.

Hilsen Jan

Annonce
Jeg kender nogle der har lavet noget tilsvarrende, dog med et fiberprodukt der ligner brædder. Det er i forbindelse med tilbygning og total renovering. Og det ser rigtigt godt ud.
Så hvis resten af det udvendige bliver lavet i samme stil, med tiden, så kan det se kanon godt ud.
Ps. det er et 70er hus, oprindeligt i gulesten.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Prøv et kig på http://www.isover.dk/sw3364.asp
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis