Kølevæske forbrug ?

Min Hyundai bruger alt for meget kølvæske, hvad kan der være galt ? Har selv en mistanke om at toppakningen kan være knækket. I så fald hvad koster det så ca. at få isat ny toppakning ? Har ikke kunnet registrere om kølerslange eller køleren er utæt !

Lars

jan milton
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går motoren urent lige ved opstart, og hvis den har gjort det siden du opdagede at den bruger kølervæske, så er det sikkert en læk. Der sker det at kølervandet trækker ind i den af cylinderne der er utæt.

Check om dit motorolie er brunt og mælkeagtigt, så er det her vandet forsvinder hen.

Check om vandstanden i køleren stiger nå du får en anden person til at starte motoren.

Check om der kommer bobler i køleren. Dette kan kun ses hvis det er en køler med gammeldags låg.

"I disse tider hvor benzinkrigen raser er det sku da blevet dyrt at køre på kølervæske".

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja Peter, det kan du have ret i.

Et supplement til Peter's udmærket råd er - at kommer der hvid "røg" ud af udstødningen når du kører er det toppakningen, for så er det vandet der fyres af. Det gælder dog ikke når du lige har startet en kold motor, og udstødning, motor osv. er fyldt med kondens/vanddampe (derfor slider en koldstart).

- JørgenE

Til Peter - har du en idé om hvad det kan være med den varme motor i det andet indlæg?

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis