Rationel vinduer

Jeg har købt rationel vinduer til mit nye hus og har fået dårlige erfaringer.
der mangler udfræsning til låse , bundstykker der er flækket ved døre , døre der ikke k
kan lukkes eller låses jeg sendte servicerapport for 5 uger siden.
er der andre der har tænkt på at købe rationel vinduer så find et alternativt produkt.

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altid godt med folk som har skrevet 2 indlæg og som i mindst det ene rakker et eller andet firma ned.

Det kunne måske tænkes at være monteringen der haltede eller?

Har et enkelt vindue fra Rationel og der er intet at komme efter.
Har generalt kun hørt godt om rationel.
Desværre har alle produsenter en "mandags produktion" men nogle flere end andre. Og efter det man normalt hører ligger rationel i den lave ende.
Men at skulle vente i 5 uger+, uden at de tager aktion på klager er ikke tilfredsstillende.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

jeg har virkelig også kun gode erfaringer med Rationell... Har du kontakt Rationell direkte eller via tømmerhandel og lign.???

Bare som lidt modvægt: har et par venner der lige har fået monteret hele hytten med døre og vinduer fra Rationel - alt i fineste orden og der var intet at udsætte på det - vi vælger også Rationel når vi engang når dertil i vores hus.

Mvh
Ole


Ole
Annonce
Jeg har fået nye rationel vinduer og dør i træ og de er malet hvide da vi få dem, vi sætter dem op og efter 3-4 uger kan man se brune pletter på dem vi få at vide at det er knaster og Harpisk udtræk og det skal jeg lev med det aftager efter 12-24 månder.så jeg vil sige lad vær med at købe vinguer og døre hos Rationel vis man ikke vil male selv.
Skrevet af selv på 30 jul 2009 21:30
Jeg har fået nye rationel vinduer og dør i træ og de er malet hvide da vi få dem, vi sætter dem op og efter 3-4 uger kan man se brune pletter på dem vi få at vide at det er knaster og Harpisk udtræk og det skal jeg lev med det aftager efter 12-24 månder.så jeg vil sige lad vær med at købe vinguer og døre hos Rationel vis man ikke vil male selv.


Skrevet af selv på 30 jul 2009 21:30
Jeg har fået nye rationel vinduer og dør i træ og de er malet hvide da vi få dem, vi sætter dem op og efter 3-4 uger kan man se brune pletter på dem vi få at vide at det er knaster og Harpisk udtræk og det skal jeg lev med det aftager efter 12-24 månder.så jeg vil sige lad vær med at købe vinguer og døre hos Rationel vis man ikke vil male selv.

Det er samme problem med alle de andre mærker, da de ikke må bruge de gamle lak typer der kunne holde harpisk inde.
Hvis du selv maler så brug shellak på spritbasis til alle knaster

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det er altså ikke et problem som rationel står alene med - alle vindues producenter har det problem. Du kan selvfølgelig vælge velfac's 200 model - med minimalt træ og 1000 andre problemer.

Har i tidens løb monteret en del rationel og velfac og jeg synes klart rationel er det pæneste og bedste. At velfac så er det letteste at monterer er en helt anden sag.

Jeg er også super tilfreds med vores rationel vinduer
Mener min kæreste engang har fortalt mig at man kan fjerne de mørke pletter med sprit, er det rigtigt husket eller hvordan?

 Løsning på ukrudt i græsplænen :)

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også