Reparere glasvæv?

Ved montering af en godt tung og stramt målt terrazzobordplade fik vi revet lidt i den nyligt opsatte glasvæv (2 dage siden).

Hvordan reparerer jeg det bedst/nemmest? Male over, spartle og male over eller forsøge at skære en firkant ud og påklæbe en ny firkant væv?

På forhånd tak!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skær en bane ud (fra loft til gulv) så du får det beskadigede væk og sæt en ny på. Det giver det pæneste resultat. Begynder du at lappe med små stykker, er det 100%, at du vil irritere dig fremover, da det er ret tydeligt på glasvæv.
Jeg fik det råd at bruge spartelmasse og så presse et stykke vådt tapep/væv af samme type ind i spartelmassen for at give det en lignende struktur ift til det eksisterende. Det kan du jo prøve inden du skræller alt vævet af.

Mvh You Can Do It!

Skrevet af You Can Do It! den 22-10-2008 12:54
Jeg fik det råd at bruge spartelmasse og så presse et stykke vådt tapep/væv af samme type ind i spartelmassen for at give det en lignende struktur ift til det eksisterende. Det kan du jo prøve inden du skræller alt vævet af.

Den løsning må lige afprøves først! Tak for det.

Bordpladen er noget tung og nu er den endelig kommet på plads. VVS'en kommer i dag og plugger afløb osv. til, så det bliver lidt besværligt at afmontere hele skidtet igen for at lave en ny bane væv.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg må lige tilføje at jeg ikke selv har afprøvet det, vi endte nemlig med at rive gipsvæggen ned da vi opdagede at det var forskallingen i væggen der bar første sal....

Mvh You Can Do It!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også