Bil låser aut. ??? Mercedes CLK

I fredags da jeg skulle hjem ved 20tiden. Min 1årig søn var syg og kastede op lige inden jeg skulle kører. Efter oprydningen sætter jeg ham i barnesæde på bagsædet og starter bilen. Går ud for at sige farvel, men da døren lukker, låser hele bilen med nøgler i tænding og bilen i tomgang. Inkl. baby med feber som græder derinde i mørket.
Hvad gør man lige der ??? Venter pænt på at falck eller låsesmeden kører til Helsingør og begynder at bryde bilen op? Havde ikke andet valg en at tage en muggert og smadre sideruden. Bilen Mercedes clk 1år gammel.
Håber der er nogen her som kan henvise til noget lign. Har spugt andre steder, uden held. Og jeg stinker til at finde sådanne ting på nettet

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

nu er jeg ikke ekspert i området , men er der ikke det funktion på det nyere biler? det passer jo godt med det du nævner. Men det lyder bare underligt at den skulle gøre det mens bilen køre og nøglen sidder i. Har du prøvet kontakte mercedes?eller forhandleren?

På forhånd tak :)

Den låser selv når hastigheden når ca. 15km/t pga. evt. Hi-jack. Men bilen holder i tomgang. Problemet er at Mercedes har et akutnr. (som selvfølgelig står i dørkarmen) som man kan ringe til. Så rykker de ud. MEEEN med en syg baby som græder i mørket alene i bilen, er den mulighed bare ikke tilstede da de alligvel ikke vil kunne komme i løbet af et par minutter. Så jeg håbede på en storm af links  med andre i samme problem med Mercedes. Så kunne jeg jo nemt vise at dette er et kendt problem. For det kan ikke lade sig gøre, med mindre der er fejl i. Og vil man indrømme dette. Jeg tog billeder af min søn inde i bilen og bagefter med glaskår over det hele. Men dette kunne jeg selvfølgelig have taget bagefter, hvis det nu havde været et indbrud i stedet. Tænkte ikke over at fimle det i stedet så man kan se det er mig med en stor muggert. Beslutningen skulle gå lidt hurtigt.


 

Jeg mener at Mb har en mobilo service, du kan ringe til 24/7 på en sådan fin ny bil, så kommer de fluks og fixer din bil. MB ringsted (Min lokale MB forhandler) har da også døgnservice (i. flg. deres hjemme side)


Tror du skal prøve i et specifikt MB forum
http://www.mercedesklub.dk/forum/

http://forums.mercedesclub.org.uk/index.php
Kan tolke ud fra dit svar at du ikke har børn, og vil nok heller ikke anbefale dig at få det.

 

nu er jeg ikke mercedes expert, men det kunne lyde som om der ligger en fejl i din fjernbetjeningboks, har været ude for det, bare omvendt, med en ford, da jeg låste bilen med fjernbetjening gik der ca 10 sek: så låste den selv op.
Nu ved jeg ikke hvor i verden du bor, men emins auto i nv kvateret, laver kun mercedes og de kan se på den med det samme, det er jo synd at du skal smadre ruder hele tiden.
Annonce
Ved nærmere, eftertanke, er jeg næsten klar over hvorfor.
Din bils computer, tror fejlagtig at den køre og har derfor aktiveret us. sikkerheden.

Du kan vælge at sende den ned og få sat en fejlfindning på og så få rettet fejlen og ricikere at stå med samme problem igen, på et eller andet tidspunkt, eller få fjernet den funktion, hvor den selvlåser, for i danmark har man ikke brug for det, problemet ved selvlåser er også at hvis du bliver dårlig i bilen, er der ikke nogle som kan komme ind og hjælpe dig uden at knuse en rude.
Hvis din CLK er 1 år gammel, må der da stadig være garanti på den, eller ?

Hvorfor ikke aflevere den hvor du har købt den. Forklar dem problemet og lad dem finde fejlen. Har de bare en lille smule forståelse for situationen, smider de en ny rude i uden beregning for dig.
Havde der ikke siddet en syg baby alene i mørket havde jeg aldrig behøvet at smadre ruden og Mercedes ville uden probler stå for det hele. Nu er problemet at ruden er smadret og lige så godt kunne have været et uheld, eller indbrud. De skal have fejlkoder og lign. ud af den på fredag. For at undgå at skulle betale ruden, kan de nemt beholde deres udsagn om at der skulle være ringet til deres akutnummer. Derfor havde jeg håbet at andre havde hørt om det, eller kunne finde noget på nettet om problemet som jeg vel ikke er den eneste i verden der har oplevet. Det koster mig kun 1200.- men det er jo ikke prisen, men princippet i deres lort ikke virker i nu'et. Deres fejl førte til de skader som er sket, og mener ikke det kan være mit problem. Det er med det gamle system, altså med nøgle. Jeg er ligeglad med det kan ske igen, for har købt en R-class i stedet for som der bare var 5mdr leveringstid på. Det tager åbentbart tid at smale en bil. Denne er med keeles-go. Har købt den af samme forhandler som den gamle clk, og kan derfor ikke bare sige at jeg ikke gider handle der mere. Det er jo nemlig allerede gjort. Sælger påstår han ikke kan gøre noget da det er op til hovedkontoret at vurdere sådan noget.

 

Hvis en af dørlåsene hænger en lille smule tror bilen at du selv har påvirket låsen og så lukker den.
Jeg arbejder i et firma der har ca. 35 Mercedes sprintere og før der kom oliefyr i dem alle, skete det tit at vi måtte ud til chaufføren med ekstra nøglen, fordi de i vinterkulden havde ladet motoren kører.
På de busser kunne man selv slå "auto-dørlåsen" fra så den ikke låste ved x km/t
De kloge chauffører købte en ekstra nøgle som de fik lavet hos en alm låsensmed. Den var godt nok uden elektronik, men den kunne åbne døren så man kunne komme ind.
Jeg vil nok tro at vi gennem de sidste 6 år har måtte låse startede busser op 50 gange.
Nu tager chaufføren altid nøglen med og lader fyret klarer varmen.
Men som sagt, så kan et dør-låse-håndtag være synderen

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Dette lyder rigtig int.  Kan du skrive noget mere om det.  Eller evt. dokumentere dette. Mit problem er at Mercedes siger at DET KAN DEN IKKE.

Måske det var for sjovt jeg selv måtte slå ruden ind. Men der er ingen ting at komme efter. Ingen fejlkoder (ifølge dem.) Og så kan det ikke lade sig gøre. SELVOM det altså lige skete


 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis