min magnetventil åbner ikke?

Jeg har vedhæftet tegning over min installation. I forsimplet udgave.

problemet er at der ikke kommer noget varmt vand over til min vvb.

Jeg mistænker magnetventilen at have en for stor modstand.

Altså at mine radiatorer åbner for fuld skrald, og derfor er det lettere for pumpen at tage vandet derfra, fremfor at tage vandet fra vvb-kredsløbet.

Kan nogen bekræftige dette? Eller er der en anden forklaring?
Jeg har vedhæftet tegning over min installation. I... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, for det ekstra "ben" laver du jo så du har varmtvands priotering altså så lukker den for tilløb til vvb når den er varm nok og køre kun vand ud i huset og når den er helt kold får den alt varmen , radiatorene lukker den af , og stille og roligt som den bliver varm igen så åbner den op for radiatorene igen, også kaldet varmtvands priotering , og bare rolig når vvb får alt varmen bliver den hurtigt varmet op , så du kommer ikke til at mærke at der ikke er varme til dine radiatorer , før de igen er med.
Så er jeg med.... Den skal altså sidde i den tee hvor vandet fra vvb og radiator fremløb sidder.

Det vil dog blive noget kludder i mit setup pga min gaskedel... øv bøv..... Jeg burde nok lave en komplet tegning af mit system, så var det lettere at se.

Så det jeg faktisk har brug for er en ny magnetventil til den jeg ødelagte, og så en 3 vejs ventil som skal kobles ind i systemet, som nok bliver en lidt større opgave...

Kan man forresten godt sætte 3 vejs ventilen på fremløb, selvom pumpen sidder på returen? Pumpen pumper det ind i varmeveksleren.... spørgsmålet er om den kan suge fra det rigtige sted?

Du har godt nok hjulpet mig meget "smeden nordfyn" ... takker mange gange for det :)
Det var så lidt, en 3vejs ventilo kan sidde både på frem og retur. det er ligegyldigt. du kan skrive en besked til mig med et tlf nummer hvis du har et spørgsmål , så kan vi måske løse det lidt nemmere over telefonen

Mvh
Dennis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis