Octavia

Hej
Jeg har lige sat en ny radio i min Skoda Octavia og den virker også fint. Problemet er bare at når jeg taget nøglen ud af tændingen og lukker døren op, så starter alarmen der fortæller at lyset ikke er slukket, på trods af at det er slukket. Jeg har prøvet at afmontere radioen igen, men det løser ikke problemet.
Er der nogen der har løsningen på mit problem?

Mvh
Starup

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Starup, velkommen her.

Du har vel brugt det multistik, som man normalt, sætter bag i radioen?
Hvis ikke, tror jeg du har byttet om på et par ledninger.

Esben

 


Det kan lade sig gøre.
Hvis din alarm har current sense, forsøger den blot at fortælle, at der bruges for meget strøm.
Mange bilradioer sviner med standby forbrug, men kan oftest sættes i en dybere dvaletilstand.

På Sony m.fl. skal man holde power knappen inde i et par sekunder, så bruger den næsten ingen strøm - i modsætning til når man blot tager tændingen eller trykker kort på power.

Hej
prøv at afmontere alle stik og eventuelle adaptorkabler så der kun er bilens 2 org. stik tilbage - hvis det løser problemet skal du så prøve at montere dit adaptorkabel igen - disse to ting uden at radioen er tilsluttet. hvis det kun er når radioen er tilsluttet og tændt lys alarmen hyler skal du tjekke om nøgle plus og fast plus sidder de rigtige steder i stikkene. alt afhængig af radio type og fabrikat slukker radioen automatisk når du trækker nøglen helt ud af tændingslåsen men skal stadig kunne holde de fast programmerede stationer - dette kun hvis plusserne sidder rigtigt - ellers kom tilbage og spørg igen
Hilsen "autoelektrikkeren"


"AUTOELEKTRIKEREN"
bare afmonter alarmen der er ingen der stjæler en skoda

der er altid solskin bag skyerne

optimisten, du husker ikke særlig godt, på Christiania for et par år siden flygtede drabsmændene i en Stjålen Felicia, så luk arret bondrøv .

Der må løbe strøm tilbage i den ledning der vil få radioen til at vise display med fuld blud, dette når lyset er tændt. Så du har nok en ledning der går på +12 v. samtidig med at lyset tændes på bilen vil jeg tro.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
det er nu også tarveligt at rakke ned på de nye skodaer undskyld de er ok .det eneste problem er at det stadig de samme personer som havde dem i 70 som stadig kører rundt i de nye og blokere vejene.

der er altid solskin bag skyerne

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis