At sætte feje/sand lister på ?

Davs Nogen der kender et stykke værktøj, (pistol eks) til at skyde feje/sand lister på med?? gider seriøst ikke at sømme dem på med hammer, bliver aldrig færdig så. Skal have sat små 50m på. Skal man leje, hvem har udstyret, og hvad hedder det ??
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
50 m. jamen det er da ingenting, så det er da et spørgsmål om det kan betale sig for dig at leje en sømpistol (dykker) der skal du også bruge en kompressor til.
Jeg gør det når jeg skal slå lister på, inden jeg lægger listerne ned på gulvet har jeg slået dykkerne fast på listen, så er de lige til at banke i når du skal sætte dem fast på gulvet. Når alle lister er sat fast går jeg lige alle dykkere efter med en dorn.

V.h. Håndværkeren
Jeg vil nu mene at en sømpistol kunne gøre arbejdet en hel del lettere!!

Hvis ikke du har en, kender du vel en der har.

Næstformanden (der iøvrigt har en forbandelse med lister: Jeg vil have det til at sidde HELT lige, men jeg har et gammelt hus...)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Kære ven, du skal blot sørge for at have en passende "kæp" i øret når du sætter fejelister på, så vil de med garanti sidde meget lige efter din syns sans.

Pengene til kompressor og stiftpistol er vidst godt givet ud, det er jo ikke kun sand/fejelister - skyggelister, karmlister, hjørnelister etc etc - apropos pind i øret synes jeg selv at det er værst at få målene til at passe imod hjørner, og mangler stadig en praktisk måde at save til på når de ikke er tynde nok til at klippe, måske fagkundskaben kan hjælpe her???

mvh

Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

hmm nu har jeg rigtig dårlig erfaringer med billig værktøj (hjem og fusk) men kan dette svare sig at købe der??? eks. kompressor til ca. 500,- og en billig stiftpistol ?

eller er det bedre bare at klø på med at hamre dem i?? kom med jeres erfaringer, så jeg sparer at "prøve" mig frem.. hehe fantastisk forum.
Annonce
Hej Sten. Jeg har sommetider limet listerne på, med montagelim i tuber. evt fugemasse. Det er flot at listerne sidder fast uden søm.
Jeg ville helt klart købe en sømpistol, og den er ikke så dyr, harald nyborg har en til 129.- som er rigtig god, man bruger den godt nok rigtig meget lige i starten, da ALT lige pludselig skal sømmes fast, men det går lynhurtigt med en sømpistol, og så er det lidt sjovt
Skrevet af pimp den 21-10-2008 16:00
Jeg ville helt klart købe en sømpistol, og den er ikke så dyr, harald nyborg har en til 129.- som er rigtig god, man bruger den godt nok rigtig meget lige i starten, da ALT lige pludselig skal sømmes fast, men det går lynhurtigt med en sømpistol, og så er det lidt sjovt


Hæhæ... har du også hold sikringen tilbage og skudt efter øldåser...
Det har jeg i hvert fald ALDRIG gjort...

Mht at lime dem fast har jeg også prøvet det. Jeg synes bare det var noget lalleværk. Måske fordi gulvet var lige så skæv som listerne...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Hej

Glemt alt det der står ovenfor og købe dig en pakke karmskruer og et 5mm (check lige dimm. på kassen med skuer) atombor. Så skal du bruge en kraftig skruemaskine og så går det der ud af (jeg går fra fra at vi taler om murstensvæg / letbeton væg)

Husk også at få nogle af de plastpropper som passer til skruerne - så ses de faktisk ikke.

Den store fordel er, at du så også har mulighed for at tage listerne af igen, når den langhårende ønsker at skifte farve om en 14 dages tid - og du ødelægger ikke noget undervejs

eeey makker Tror liiiige du skal spænde hjelmen... det er sand/feje lister, IKKE fodlister. Sådan en 19mm fejeliste, bliver da total smadret med en karmskrue..
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis