Opsætning af små mosaik-fliser/klinker/stifter på net

Hej!

Har nogle vejledning eller links til ovennævnte? Skal have det opsat i køkkenet i cirka 3 kvm mellem overskabe og bordbladn. Hvordan gør man endelig. Jeg har fliseklæk og fudemørtel... har spartel og tandsprtel også.... vil lige forsøge først i kælderen ved bryggers.

- Tror det er nemt med at få dem til at sidde lige set forfra... men hvordan sikrer man de er lige ift. dyben. altså lige ift. dybden påde vandret og lodret?
- hvordan skal man fuge dem efterfølgende? de er jo ret små.... hvordan sikrer man den rette fordybning mellem de mange mosaikker i net?


kh. hilsen Mr. GDS 0
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
og i køkkenent er der nyt grundet og to gange hvidmalet glasvæv.... blev opsat for 2 måneder siden. det sidder på spartlede beton og gips... glasvævet skal vel ikke af?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Hallllllllllo - Er der ikke nogen, der vil hjælpe?


kh. hilsen Mr. GDS 0
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg prøver så... Hvis du ellers gider at hidse dig lidt ned :-)

Du er godt hjulpet, hvis du slår en vandret streg over top og bund, til at sætte fliserne op efter. Dit underlag skal selvfølgelig være rent og tørt, og jeg vil anbefale dig at fjerne dit glasvæv inden du sætter fliser op. Så er det ellers bare at starte i et hjørne og så ellers bare klø på fremad. Vær omhyggelig med mængden af lim, således at der kommer ligemeget på alle steder.

mvh

Lasse Kristensen
Takker Lasse!

Er kølet lidt ned nu.

Kan man ikke undgå at tage væven ned ved at anvende en primer? Andre har sagt at fliselimene er så gode nutildags, at de også kan kliste på væv osv.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Det betyder jo ikke så meget at fliserne sidder fast på glasvævet, hvis glasvævet mister taget i underlaget. Den lim du har anvendt til glasvævet er vel lavet til alene at skulle holde glasvævet og i øvrigt muliggøre, at vævet kan fjernes igen uden at væggen skal rives med ned. Om limen over tid kan holde fliserne også er et spørgsmål du bør overveje.

Jeg ville fjerne væven, hvis det er praktisk muligt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også