problem med niveau forskel ved hæk. (græsplæne)

Hej jeg har et problem da der er niveau forskel på vores og naboens grund. Det vil sige at hækken som sådan står i niveau med naboens grund og dermed er kanten af vores græsplæne meget ujævn ind mod hækken og dette gør det rigtigt trælst at slå græs, man har tidligere forsøgt at rette på dette ved at ligge marksten langs hækken og det gør det ikke nemmere for mig. er der noglae der kan komme med idér til hvad der kan gøres for at komme problemet til livs?

M.v.h. Thorleif

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må igang med skovl og spade og grave af så du får en længere mindre faldende skråning ind mod hækken. Du vil altid få problemer med en grøft ved hækken, det vil blive et læ bælte hvor blade o.l. vil lægge sig som du har det nu. Du kunne sikkert stille nogle fliser på højkant i tørbeton men problemet med grøften vil blive det samme.

V.h. Håndværkeren
Jeg har været ude og se lidt på de andre haver på vejen siden igår og jeg kan se at der er flere der simpelthen laver en støttemur i fliser (knækfliser) som du også foreslår også kan græsslåmaskinen køre på flise kanten.
Det er ikke så stort et problem at der er en grøft men mere det at man køre ned i den som den er lavet nu.

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
Men så må du jo igang med knækfliserne, det er dog et større arbejde frem for at sætte en række fliser på højkant i noget tørbeton. Du skal først grave en passende mængde jord væk, så du kan lave en god tyk grus bund hvor knækfliserne skal lægges i, hvis du ikke gør det kan du ricikere at muldjorden skylles væk under fliserne og hele herligheden skrider ud.
Eller du kan lave et bed langs hegnet, så du slippe for at klippe græset der.

Green

Da du - så vidt jeg kan se - ikke har alverden i niveauforskel, kunne du måske lave en skråning på ca. 40 grader og beplante den med vinca eller hasselurt. Afslut den foroven med en række sten på f.x. 10x20, så har du en naturlig adskillelse mellem beplantning og græs - samt en glimrende "vej" til plæneklipperen.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis