Opel Corsa

Hej

Jeg har lige købt en Corsa fra 87. Jeg skal have skiftet motoren, men jeg kender ikke meget til Opel Corsa og de forskellige motortyper fra den årgang. På min registreringsattest står der:
Opel Corsa-A
CC

Jeg går ud fra at A henviser til modellen, men hvad står CC for - er det en City model?
Hvor på motoren kan man se hvilken størrelse den har? Jeg mener min er en 1,0, men findes der både 1,0S og LS modeller og 1,2S og LS modeller?

Hvis der er en der kan hjælpe mig med dette så er julen reddet hehe

God Jul!!!!!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da vist ikke det helt vilde forum det her!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad dælen har registrering dog at gøre med hvorvidt nogen gider svare... Handler det ikke bare om manglende evner til netop at svare rigtigt????
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
citat:
Oprindeligt indsendt af Jette forklarrøv:
Hvad dælen har registrering dog at gøre med hvorvidt nogen gider svare... Handler det ikke bare om manglende evner til netop at svare rigtigt????


"Jette forklarrøv"

Godt ord igen, og så midt i juleforberedelsestiden.
Skal vi ikke lade "Hvad dælen" hvile i fred?

Principielt mener jeg alle som deltager i dette fremragende forum, bør lade sig registrere.

Når der bliver spurgt om hjælp, og spørgsmålet er meget åbent, er der vel forskel på om det er "Kong Salomon eller Jørgen Hattemager" som spørger?

Sæt nu den ene, Doktoren,kong Salomon, var ingeniør hos FDM, veteranbilsamler, og vidste næsten alt om biler, og den anden, Jørgen Hattemager, var IT ingenørd, og kun interesseret i at få en billig bil. Efterspørger de to samme svar? (Undskyld IT nørder, men jeg manglede et sammnenligningsgrundlag)

Derfor bør alle deltagere lade sig registrere, også selvom det er frivilligt.

Iøvrigt kommer www.Google.com frem med adskillige gode sites, hvis der søges med Opel Corsa C.

En strofe rinder mig i hu: "Når mænd jeg kastet min handske, opslog jeg min ridderhjelm. De så jeg var Holger Danske, og ingen formummet skælm" wink biggrin

Mvh

Frederik

Mvh.
bodker

Hej.

Når man registrerer sig giver det udtryk for at man har i sinde at komme tilbage.

Jeg vil 10 gange hellere svare en der er registreret, end en der ikke er. Hvis jeg svarer en der er registreret, så er jeg 95% sikker på at få feedback på mit svar, hvorimod jeg næsten aldrig får svar hvis jeg svarer en der ikke er registreret.

Desuden viser det at man registrerer sig, at man er villig til at komme med svar til andre, der har brug for hjælp - og det er det denne side er baseret på.

Og så til dit spørgsmål:
Jeg ville hoppe forbi et Opel værksted og lige høre dem. De kan slå det op i en bog og så er du helt sikker. Du ville vel heller ikke indkøbe en motor til din bil, på baggrund af et svar herindefra vel? Du havde vel tænkt dig at spørge et værksted under alle omstændigheder ik'?

Mvh og god jul til dig også.
ThomasB
Ok, ingen behøver at lade sig registrere.

Vi bruger det ikke til andet, end at andre brugere lige kan se, hvem vedkommende er, da man kan besvare forskellige spørgsmål.

Jeg garanterer, at der ikke kommer spam eller uopfordret mail fordi man registrerer sig.

Vores brugere vil formentligt bekræfte det.

Og så er det altså frivillige der svarer, så man kan ikke kræve!! noget på denne side, højst håbe på et svar - ingen har betalt nogen for noget svar, og ingen sidder parat til at svare på en der forventer svar her og nu!! - gør man det, bør finde en anden side.
Hvis man derimod vil deltage i siden og både lære af andre og hjælpe andre, så er der alt den plads man ønsker på siden - ellers ikke.

- Jørgen


Med venlig hilsen

Jørgen
Sådan.

God Jul til alle.

Mvh
Frederik

Mvh.
bodker

Opel Corsa CC er lig med "combi coupe"
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis