Momentnøgle?

Hej
Jeg er den (u)heldige ejer af en Peugeot 306! På denne model er det åbenbart ikke muligt at skifte hjul uden af trække de bagerste skiver skæve!!! Tro mig jeg har prøvet mange gange!
Sidste gang lånte jeg dog en momentnøgle til at spænde hjulene med og problemet var løst! Nu er mit spørgsmål: Hvor er det muligt at købe sådan en og hvad koster den ca. ?????

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
citat:
Oprindeligt indsendt af Bagjuul:
Hej
Jeg er den (u)heldige ejer af en Peugeot 306! På denne model er det åbenbart ikke muligt at skifte hjul uden af trække de bagerste skiver skæve!!! Tro mig jeg har prøvet mange gange!



Selvfølgelig kan det lade sig gøre - du skal bare lade være med at overspænde... Man skal spænde, til bolten sidder fast, ikke til man løber tør for kræfter.

citat:

Sidste gang lånte jeg dog en momentnøgle til at spænde hjulene med og problemet var løst! Nu er mit spørgsmål: Hvor er det muligt at købe sådan en og hvad koster den ca. ?????



Du kan få en primitiv momentnøgle, der virker udmærket til ca. 170 kr fx hos Silvan.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej, igen og tak for hjælpen!

M.h.t. at trække bremserne skæve så kan jeg forstå at du ikke har en 306'er med skiver bag på! Selv værkstedet har trukket dem skæve flere gange og også indrømmet at de bagerste skiver på den model er som smør!!! Jeg har haft 4 biler med skiver bag på som jeg aldrig har haft probmer med... men på denne 306'er er det altså næsten umuligt! Ja, jeg fatter det heller ikke!

Men nu køber jeg mig en momentnøgle og så klare jeg det selv!

Men tak for dit svar! :-)

citat:
Oprindeligt indsendt af Bagjuul:
Selv værkstedet har trukket dem skæve flere gange og også indrømmet at de bagerste skiver på den model er som smør!!!


Jeg håber ikke, at du har betalt for de skiver, værkstedet har trukket skæve, for det lyder som om de enten ikke bruger momentnøgle eller bruger et for højt moment, hvilket vist er meget almindeligt...

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Husk at der er forskel på hvor hårdt de skal spændes, alt efter om det er alu eller stål fælge..

Alufælge kan du godt spænde med 10 kg, mens stålhjul bør man ikke spænde med meget mere end 9 kg..

Godt nytår..

------------------
Kris Henriksen
elektronikmekaniker
www.civic-klub.dk

Kris Henriksen
elektronikmekaniker og IT-Supporter ved Forsvaret
http://www.fotograf3n.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis