Suzuki FZ50 træk

Hej

Min FZ50 trækker af helvede til. En lille stigning og den går godt ned i hastighed. Den kører i forvejen ikke for stærkt.

Hvad er det der gør at den ikke trækker ordenligt?

mvh

 

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske en tilsmudset karburator? Eller benzinfilter?

Mvh

Mark Herskind

og tilstoppet udstødning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tror ikke lige min knallert har et benzinfilter, men udstødning og karburator har den selvfølgelig. Men hvordan renser jeg dem på den bedste måde?

 

Jeg vil tro det er noget med variatoren at gøre. Måske er rullerne slidte.
Er det noget som er kommet pludseligt eller over lang tid ?
Den stod stille et årstid og herefter var den lidt svær at få gang i. Men da det lykkedes, kørte den ok. Efter at have kørt en del ture begyndte den at have svært ved at trække. Nogle gange kan den under kørsel pludselig ikke vil trække.
Apropos choker, vil den af og til ikke kører uden chokeren i bund.
Men det værste er at den op ad stigninger taper meget og virker ret sløv.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har den mon ikke et filter i tanken.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hejsa, hvis den ikke vil køre uden choker er det fordi,den ikke for benzin nok.Karburator skal rense.Hilsen Allan
hvist du piller benzinhane af tanken så kan du se benzinfilter.

hvor gammel er knallerten.!
filteret ser fint ud.

Den er fra 1996.

 

Da jeg havde sådan en knallert, det er godt nok mange år siden, men der sad kaburatoren bag skjollet i højre side, hvis den stadig gør det på din, tager du sideskjollet af, derinde sidder din kaburator, denne tager du af og samtidig ser om pladen sidder fast, der sidder en plade, som man kan udskifte, hvis man vil køre hurtiger, når du så har taget kaburatoren af, skiller du den af, se efter hvordan den er samlet og se om dysenålen sidder som den skal, der sidder en ring på dysenålen, den kan være hoppet af, men når den så er skilt ad, lægger du alle dele i renseenzin og med en pensel vasker alle dele, køb noget syrefri olie, det er symaskineolie, og smør dysenålen når du samler den, så burde den køre fin igen.
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også