Ingen varmt vand på det ene badeværelse

Hej alle Lav Det Selv Folk.

Jeg har et problem med et nyligt indkøbt hus. Vi har to badeværelser, det ene ligger i kælderen og det andet i stue etagen.

Problemet er at der ikke er noget varmt vand i stue etagens badeværelse, hverken i vandhanen eller i bruseren. Altså vandet bliver lidt lunkent, men aldrig varmt nok til at man har lyst til at stå der længere end et par minutter!

I vores køkken som også ligger i stue etagen er der varmt vand.

Og kælderen er der masser af varmt vand i. Der står også vores vaskemaskine og tørretrumler.

Hvad kan problemet være?

Med venlig hilsen P
Hej alle Lav Det Selv Folk. Jeg har et problem... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
uha ja hvis det er et damixa Batteri du har, så anskaf dig et andet, for de har altid haft store problemer, både med deres patroner og den jern de laver deres batterier i.
Skrevet af pimp den 21-10-2008 15:03
uha ja hvis det er et damixa Batteri du har, så anskaf dig et andet, for de har altid haft store problemer, både med deres patroner og den jern de laver deres batterier i.
Hvad er det for noget vrøvl. Tror du tænker på nogle af de gamle typer , der har været et par uheldige batterier i gennem tiden, men den MESSEING de bruger til deres batterier er af bedste kvallitet og ikke som det skrammel man kan købe i silvan og jem og fix og diverce andre stder der er proder prouceret i polen og fyldt med bly. Nej Damixa  er  skam udenmærket  og  den bedste  serie de har  lavet til  dato  syntes jeg er deres  Venus  serie,  det  er  super  stabilt.

Smeden nordfyn, det er bare den erfaring jeg har, samt diverse andre VVS`er jeg har forhørt mig hos, syntes også at jeg kan huske en udsendelse hvor der blev brugt gammelt skrot jern i deres batterier, fakta er ihvertfald at de problemer de har som de også selv ved, er at de kan dunke i rørerne når man åbner og lukker, samt at deres patroner ikke er bygget til at holde, klart i et af deres batterier til 5000.- skal det nok være andereledes, men vi har vel næppe batterier i alle installationer til 5000.- stykket, jeg vil ihvertfald aldrig erhverve mig et Damixa batteri nogensinde.
Fik du lukket spørgsmålet?

jeg har lige haft mit Damixa-batteri helt a'e på 1.salen. Der sidder nogle filtre på tilgangen til batteriet - FØR selv enheden. De beskytter den følsomme termostat-del mod snavs.
Tilgangsrøret var 90% tilstoppet og efter en gennemskyldning uden batteri - vart alt godt igen...

A

Hils!
Spm - hva er sådan en termotat p en armatur? hvader funktionen?

kan forestille mig denblander varmt og kold vand, men det gr alle armatorer jo eller hvad? Dermed bør en blandingsbatteri altid være med termostat?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Termostaten sidder og blander varmt og koldt vand så der hele tiden er den ønskede temperatur på det vand der kommer ud af batteriet uanset om temperaturen svinger på det varme vand- Et alm. blandings batt. blander godt nok også varmt og koldt vand, men ikke automatisk, der er det jo en selv der skal skrue op for det kolde hvis det varme bliver for varmt, altså det sker ikke termisk automatisk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis