fyldning af blækpatroner

jeg har købt et fyldningssæt for sort blæk til patron 21 . printer hp deskjet F4180
Jeg har fjernet forseglingen i toppen og der er så et hul som jeg stikker kanylen ned i og sprøjter, langsomt erfarede jeg det skulle være. Jeg vil gøre opmærksom på, at patronen var tom. Alligevel kan jeg ikke fylde ret mange millilitre på før det hele løber over, og siver ud fra bunden. Er der nogen der kan give mig gode råd om en korrekt Lav Det Selv-fyldning?

<p><strong>jack</strong></p>
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hold patronen på skrå, så kan du fylde mere på, og så skal hullet lukkes HELT TÆT igen ellers....
Tjaa det har du så fundet ud af :-)


mvh
Eller lav to huller, så luften kan komme ud af det ene når du fylder på i det andet. Ellers kan blækken kun komme ud gennem "blækpuden".
Vær dog opmærksom på at det ikke altid er en god ide at genopfylde patroner hvis du er glad for din printer. Søg evt. på forum da jeg ikk elige gider at skrive hele smøren en gang til.
Gå ind på
http://www.fyldselv.dk/

Der finder du svaret på hvordan og hvorfor.

Mvh. Christian

jeg har fyldt blæk mange gange , der er rigtige mange penge i at spare , hvis man kan bruge et kvarter til påfyldningen osv osv.

en patron kan ikke fyldes eller genbruges alt for mange gange , men du har vel nok fundet ud af det :D

På forhånd tak :)

jeg har fundet ud af, at en blækpatron er udfyldt med en svamp der jo så skal mættes med farve. men jeg har da også erfaret, at der ikke skal fyldes for meget farve på så det løber over og sviner ad h til fra det som Twist kalder "blækpuden" Dette havde jeg gjort så et udskrift var plettet over det hele med blæk. Så komer spørgsmålet om hvor meget printeren har taget skade eller om den kan tåle en omgang plask. Jeg har ladet en sort blækpatron ligge på et sugende underlag for at fjerne overskydende blæk. Efterfølgende fik jeg et fint udskrift uden pletter og HP har ikke meddelt, at blækniveauet er lavt. Men hvordan viser det sig når en blækpatron ikke kan bruges mere? enriko skriver jo, at man ikke kan genfylde for mange gange. Jeg spekulerer også over hvordan blækket kommer ud når svampen inde i patronen er fyldt korrekt, altså mættet uden at løbe ud ved "blækpuden" Bliver der skabt et lille overtryk inde i patronen?Ja jeg er en ældre herre fra dengang skrivekuglen var et rent vidunder og krystalradioen og den lyd der kom ud var ubegribelig. Men nu siger man at en computer er sagen for i det hele taget at kunne eksistere. Men jeg fornemmer også der er mange gribbe der forsøger at hive penge op af lommerne på sådan en gammel uvidende nar som mig. Jeg har da regnet ud, at blæk koster omkring 30.000 kr. pr. lt. .Så kan jeg bedre forstå, at en printer er forholdsvis billig. Min computer har kostet 7.500 kr. Printeren ca. 600,- Jeg har da også dummet mig i starten og måtte til et firma der kunne ordne problemet. Altså det i unge mennesker kalder at gå i sort selv om skærmen blev helt hvid uden at jeg kunne finde ud af grunden. EDB-FIRMAET i Rudkøbing skulle have 2000,- kr. for at få den klar igen. Jeg syntes godt nok det var mange penge men der fulgte så et lille stykke chokolade med.
For halvandet måned siden fortalte EDB-FIRMAET at man kunne se fjernsyn på sin pc via en lille dims som skulle tilsluttes antennen på huset. Den kostede kr. 500,- Jeg monterede antennekablet på det der skulle i usb-stikket og isatte cd-skiven der medfulgte. Det gik da også godt et stykke hen ad vejen så gik det galt. Jeg kunne hverken bevæge pilen med musen eller komme ud. Jeg prøvede at afbryde strømmen ved stikkontakten og tændte nogle minutter senere. Det hele var stadig det samme. Det jeg vil kalde gået i baglås. Så måtte jeg ti EDB-FIRMAET igen der fik det til at køre for kr. 1800,- Men nu var NORTON antiviruset væk og alle mine bogmærker væk. Og så var der en masse nyt på skærmen som jeg ikke forstod noget på engelsk. Jeg kunne simpelt hen ikke komme videre. Jeg valgte så at gå ti de unge mennesker hos EKSPERT i Rudkøbing og forklarede mig. De så også de regninger jeg havde fra EDB-FIRMAET så de kunne sætte sig ind i hvad der var blevet lavet. De unge mennesker rystede på hovedet. Jeg fik fortalt, at ligemeget hvor meget jeg fremover klokker i det, tager de kun kr. 500,- for at genskabe funktionerne på min pc. Men de måtte simpelt hen rydde min pc for alt og genskabe den som den var fra begyndelsen. Nå, men det var jo en lang historie der ikke har noget med blæk i patroner at gøre. Men det var en fortælling om, at det at eje en pc og gerne vil på nettet og engang imellem vil tage et udskrift ligefrem kan ruinere en når man er uvidende.
Med venlig hilsen jack

<p><strong>jack</strong></p>
Hej jack

Det er lidt trist at høre at du har måttet betale så meget for så meget service, nutidens børn ved en del om pc , dem kan du altid spørge hvis du har sådan nogen i familien , .

jeg har også købt blæk som jeg selv fyldte op . Efter mange gange (10-15) kunne jeg ikke få patronen til virke som det første gange. Du bestemmer selv hvornår du selv vil smide patronen ud , men nogle patroner kan holde til meget , men efter en påfyldning , observerer du stadig dårligt print kvalitet selv efter en rensning af patronen , så kan du sorlig købe en patron til 150 kr og genopfylde den endnu en 10-15 gang. hvilket jeg gør nu.
Bruger man patronerne mange gange , samt genopfylder man dem mange gange, så bliver det slidt efter så meget arbejde :) så er der ikke andet end smide dem ud.


Hvis blækket begynder at flyde/dryppe fra dysserne i bunden , så sug straks ca 1 ml tilbage og rens patronen for overskydende blæk

Der sidder 3 bund filter i sådan en patron (gul rød blå). Hvis man ikke stikker kanylerne rigtigt , så kan man risiker at de gennembrydes , så vil patronerne ikke dur. Stiik kanylerne som du fik at vide , skråtsidelæns osv


jeg ved ikke hvordan printer proccesen virker , men hvis man har tid til søge på nettet , så kan man sagtens finde det :)

På forhånd tak :)

hej enriko

Det er et par fyldningssæt fra Aldi jeg købte. 48 kr.- pr sæt. feks. 3 flasker sort a 40 ml plus 40 ml rensevæske og en kanyle samt bor, kugler, luftpumpe og tape. Til en patron nr. 21 skal der kun bruges kanylen. Det jeg gjorde var at fylde for meget på så det løb over. God ide at suge lidt tilbage med kanylen i stedet for at lade blækket gå til spilde ved at lægge patronen på et sugende underlag. Man behøver jo ikke slavisk fylde en patron helt op som der står i vejledningen. Men jeg får nu fine udskrifter. Farvekittet til de 48,- indeholder de tre flasker med rød-gul og blå hver flaske på 40 ml. Her har jeg også været heldig. Fine udskrifter i sort og farve. Når vi nu kun regner med tre flasker a 40 ml (120 ml) til 48,- får vi en literpris på 400,-.
Her er der sandelig penge at spare. Når en patron må give op, er der jo rigeligt råd til at købe en patron i bedste kvalitet Da jeg nu har remedierne er det jo fremover kun nødvendig at købe en flaske blæk.

Med hensyn til EDB-FIRMAET ved Ivan Andersen kan jeg love dig for, at jeg ikke er færdig med den herre. Jeg har bedt ham om, at specificere regningen til punkt og prikke.
Kopi af regningen:

1.00 Installation af antivirus
1.00 Antivirusopdatering
1.00 Installation af Windows og diverse drivere
1.00 Installation af WindoWs og diverse drivere  (ja en gang til, min bemærkning)
1.00Fejlsøgning, reparation, installation, test
                                                                               Kr: 1800,- incl moms

<p><strong>jack</strong></p>
det lyder dejligt, jeg har også nogle vejledninger samt jeg fik da jeg købte min blæk , fra printerrefill.dk , det er et år siden.

jeg læste igår at det bedste er at fylde blækket meget langsomt tl patronen , inde i patronen som du ved , findes der en filter , og oven på filteret sidder der en svampe , når der er ikke så meget blæk i patronen så sætter luftbobler sig i svampen , derfor er det en rigtig god ide at give sig god tid til fylde patronen op , så svampen kan trække farven til sig. Det bedste vil nok være fylde tre kanyler for de tre farver og fylde den sammen , har jeg læst igår , men det har jeg nu aldrig prøvet da det er lidt for besværligt :) men langsom skal det fyldes op.

ja at suge overflødige blæk med kanylen er rigtig god , den har jeg selv brugt flere gang :D du er ikke den eneste der har fyldt for meget op:D

efter du har fyldt blækket i patronen , så kan du lade din patron ligge på hvert side i 10 min så blækket når i alle hjørner,så stil den på alle vinkler:D

På forhånd tak :)

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis