Decra tag

Hej LDS'ere,

ved der er mange tråde om Decra tag allerede, men har ikke lige kunne finde svar på mit spørgsmål.

Har kig på et hus jeg gerne vil købe, som har decra tag der er et par år gammelt, lagde så mærke til at skruerne var placeret nede i "bølgerne" og ikke på toppene, skal de ikke sidde på toppen af bølgerne af hensyn til regn osv.

Mvh Kasper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har været med til at ligge et lindaptag, og i monteringsvejledningen siger de at skruer skal være i bunden. Dette for at pladerne kan blive spændt ordendtlig fast, og samtidig ikke skal blive deformeret.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af Kasper_Munch den 16-10-2008 18:07
Hej LDS'ere,

ved der er mange tråde om Decra tag allerede, men har ikke lige kunne finde svar på mit spørgsmål.

Har kig på et hus jeg gerne vil købe, som har decra tag der er et par år gammelt, lagde så mærke til at skruerne var placeret nede i "bølgerne" og ikke på toppene, skal de ikke sidde på toppen af bølgerne af hensyn til regn osv.

Mvh Kasper
Som FWM skriver skal de sidde på den nederste kant, der er de spændt op imod lægten og giver den bedst tænkelige holbarhed, samtidig undgås at der trænger vand ind som det nogle gange sker med tage hvor skruerne sidder oppe på "pladen"
Et stål tag arbejder alt efter om det er varmt eller koldt, og er skruerne sat i for oven vil der efterhånden blive lidt utæt ved den pakning der er på undersiden af skruerne. Det er ikke noget der sker i løbet af et år eller to, men efter mange år.

V.h.  Håndværkeren

Tak for svaret begge to, det hjalp at få det på det rene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis