køkkenbord

Kan man selv lave en pæn samling på en laminatplade med buet forkant, hvis man skal lave en vinkel på bordpladen? Jeg ved at de professionelle bruger et beslag til at spænde pladerne sammen. Kan man selv lave det eller hvor kan man købe et sådant? Det billigste tilbud hos et køkkenfirma koster over 3k og pladen koster kun ca 10-15 % deraf hvis man køber den i et byggemarked.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen erfaring i at lave sådan noget selv, men har set at f.eks Silvan tidligere har tilbudt at lave lign. samlinger for folk. Mon ikke de kan gøre det en hel del billigere end det du har set?

 

Christian

Jeg har talt med både Bauhaus og Silvan og de kan kun skære pladen lige over
Tag en snak med em tømrer/snedker, der er måske hjælp at hente. Hvis du selv vil lave det, skal du have en overfræser, og kunne lave spor til fisk. Det kan som uerfaren, let koste en bordplade eller to.
Hilsen Lars.
På Gør Det Selv's hjemmeside er der en fin artikel som viser, hvor nemt/svært det er at samle pladerne i vinkel med beslag. Det kræver lidt værktøj og lidt fingersnilde ud fra hvad jeg kan vurdere. link: http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=166&a=382 Held og lykke med pladen. :-)

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

Annonce
Hejsa
Så vidt jeg ved, så skal man bruge en overfræser samt en skabelon hvis man vil samle bordplader med rund/buet forkant.
Se evt. her:
http://www.ft-maskiner.dk/product.asp?product=533
man skal abonere/være medlem for at se artikler på gør det selv. Den skabelon ser godt nok smart ud men 1.500 kr så kan jeg lige så godt bestille pladen færdig. tak for info. det ser ud som om at man måske selv kunne lave en skabelon, måske skulle jeg prøve at finde en gammel plade og prøve på.
Hvis du går i gang selv, så har bauhaus samlebeslag til 35.- i næste uge

 

Christian

Det beslag de har i Bauhaus er kun hvis du skal samle bordplader med lige forkant og det er let nok. Som du selv siger Dino, så er det beslag for dyrt til at købe til en enkelt plade - derfor ville det være bedst at lave en kopi selv (evt. hvis du kan finde en tømre som har en du kan låne...).

Hvis du får lavet en god kopi, så vil jeg gerne vide hvordan du gjorde..

 

Skipper

hvis det er med buet forkant,skærer man bare et 45 grader snit i den runde forkant ,derefter er det det samme som med lige forkant

m.v.h Tømrer

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis