Lyd i Ford KA?

Hej! Jeg har en Ford KA 1.3i fra 1998.
Den er der jo ikke megen spræld i eller lyd.

Jeg har monteret Sebring bagpotte og K&N Injection Performance Kit og det giver da lidt "bob"-lyd ved mange omdrejninger, men det er alligevel ikke så meget.
Hvad kan jeg gøre for at få den til at brumme lidt mere? (uden at bore hul i udstødningen... ha ha...)

-T
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med KN luftfilter?

Remus udstødning.. http://www.remus.dk

Personligt synes jeg det er "brian-agtigt", at give bilen en rå lyd.

Mvh
ThomasB
Kan du fortælle mig hvorfor den skal lyde anderledes?

Er det for at imponere pigerne? smile (tror egentlig de er ligeglade)

Er det for at folk skal kigge efter bilen...hvad er det dog?

Jeg kunne forstå, hvis du ville give bilen nogle flere HK, men blot for lyden, det fatter jeg altså ikke - undskyld.

Mit sidste bud, er at købe en alm. standard udstødning hos AGL (autogummilagret), fik selv skiftet udstødning der, og mangen til larmende lort skal man da lede længe efter..

Mvh
ThomasB
Uden sammenligning - hvorfor bruger mange mennesker ret meget tid foran spejlet, det ændrer dem jo ikke.... eller gør det? Eller hvorfor køre i en ny bil, når man sagtens kan få en god brugt 10 år gammel med få km. på uret? Eller en ny attachetaske, når det kan være i en Bilkaplasticpose.
Vi er individualister, der dog følger normerne for dem vi bor i blandt.
F.eks. kan en BMW 525 med lidt ekstraudstyr være flot hos os, mens man nok ville overse den i Monaco. Så også en udstødning og lidt anden lyd i en Ka kan ændre den pågældende lidt fra mængden, og ja pigerne er garanteret ret ligeglade, men det kan styrke egoet især blandt unge.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej igen..

Jeg er ikke overbevist smile
Men OK, Jørgen jeg forstår bedre nu...meeeen..

I virkeligheden er det jo nok bare drømmen om at få en bil der har den lyd rigtigt (altså en dyr bil).

Jeg bøjer mig..halvt..

>Uden sammenligning - hvorfor bruger mange mennesker ret meget tid foran spejlet, det ændrer dem jo ikke.... eller gør det?<
** Det ved jeg ikke om det ændrer dem, men i denne situation er det jo for at være tiltrækkende, og det ligger til vores natur.

>Eller hvorfor køre i en ny bil, når man sagtens kan få en god brugt 10 år gammel med få km. på uret?<
** Det er vel et spørgsmål om, at det er dejligt at komme ind i en bil der ikke er slidt af andre. Og så ydes der en garanti. Desuden er det jo også et spørgsmål om penge smile

>Eller en ny attachetaske, når det kan være i en Bilkaplasticpose.<
** Ja, her kan der jo være forskellige grunde: 1. En bilkapose holder ikke så længe. 2. Man kan ikke have orden på sine ting i en bilkapose. 3. En attachetaske udstråler for nogen "magt-menneske", ikke at det betyder det, men det udstråler det, og det kan gøre at man bliver respekteret mere. Jeg har ikke selv sådan en smile

>Vi er individualister, der dog følger normerne for dem vi bor i blandt.
F.eks. kan en BMW 525 med lidt ekstraudstyr være flot hos os, mens man nok ville overse den i Monaco. Så også en udstødning og lidt anden lyd i en Ka kan ændre den pågældende lidt fra mængden, og ja pigerne er garanteret ret ligeglade, men det kan styrke egoet især blandt unge.<
** Ja, men det styrker garanteret, men helt uden grund..helt ærligt Jørgen hvad tænker du hvis du ser en KA der lyder som en v8? (enten tænker du at det er synd at bagpotten er ved at falde af, eller også tænker du hold kæft en idiot..) Der er sgu ingen der tænker øjjj en fed bil mand.. Jo, hvis den har noget under motorhjælmen..
De typer af unge der "styrker deres ego", ved sådan noget, er selvsamme typer der gør at min bilforsikring er så sindsyg høj... eller er det?

Ikke dermed sagt at alle der har en bil med KN ditten, eller mellemrør datten, er "brian-agtige", men næsten alle..

Mvh
Thomas

Annonce
Ved godt at en KA ikke er noget specielt som standard, men den jeg har er vist vist speciel...

Hvis jeg kan finde et sted at oploade billeder af den kan I få den at se... (for dem der er interesserede...)

Har prøvet at lave et eller andet:
www.angelfire.com/rebellion/fordka

Så er det jo op til folk selv at dømme hvad de synes om den, men anderledes er den da...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg er helt vild med den bil! Den minder mig så meget om en 2CV, som jeg godt kunne tænke mig at få igen. De er desværre ikke til at købe for penge, da de fleste er knækket i bundrammen.

Har du et godt bud på, hvad man kan få sådan en KArl til? Brugt i god stand..

Mvh
ThomasB
Jeg kan da oplyse hvad jeg har givet for min (Nogle griner helt sikkert og siger at jeg har givet for meget... men, do I f**king care?)

Talte med den tidligere ejer. Han sagde at den total set stod ham i 180.000 kr fra helt ny incl. sænkning, komplet MS Design skørtesæt, topspoiler, alufælge, vinterdæk, Sebring bagpotte.
Standard i denne model af KA'en er desuden: el-ruder, læderrat + lædergearknop, elektronisk startspærrer ogfjernbetjent centrallås.

Da jeg købte den havde den gået ca 58.000 kr. Den er fra 1998 og er en 1.3i.

Det er underligt nok ikke en ung fyr der har haft den, men en "moden" mand... Den er blevet brugt til konebil, så den er ikke blevet pint...

Jeg havde en gammel Nissan Micra som jeg gav i bytte. Bytteprisen var kr 67.000,- og jeg fik ca kr. 20.000,- for min gamle Micra.

Der kører vist en Ford KA magen til min (bare sølvfarvet) rundt oppe på Aalborg-egnen.

Mvh.
Torben
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du vil have mere lyd kan du montere en komplet udstødning med manifold og mellemrør..
Det giver også lidt HK oven i hatten..

Kris Henriksen www.civic-klub.dk

Kris Henriksen
elektronikmekaniker og IT-Supporter ved Forsvaret
http://www.fotograf3n.dk
Var lige inde og kigge på jeres Civic-side... Kunne se I havde været hos NaAk Trim i Aars...
Jeg mødte de 2 Subaru Impreza'er da jeg kørte mod Aars samme dag... Mega fede biler....!!!!!!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis