Lyd i Ford KA?

Hej! Jeg har en Ford KA 1.3i fra 1998.
Den er der jo ikke megen spræld i eller lyd.

Jeg har monteret Sebring bagpotte og K&N Injection Performance Kit og det giver da lidt "bob"-lyd ved mange omdrejninger, men det er alligevel ikke så meget.
Hvad kan jeg gøre for at få den til at brumme lidt mere? (uden at bore hul i udstødningen... ha ha...)

-T
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej! Jeg har en Ford KA 1.3i fra 1998. Den er der... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de er fede nok..

Jeg var desværre ikke med den dag frown

Kris Henriksen www.civic-klub.dk

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af balacau (den 16-10-2002).]

Kris Henriksen
elektronikmekaniker og IT-Supporter ved Forsvaret
http://www.fotograf3n.dk
Hej Kris.

De er bare smukke de Civic'er - især de der er nogle årgange tilbage med den brede bagdel forneden.

Sjovt nok ønsker man sig igennem årene hele tiden en hurtigere og mere voldsom vogn, hvis man er til det, og når man så har fået den opdager man, at det godt nok er sjovt at kunne køre fra næsten alle, men det var nu sjovere, da det kom an på hvor god man var til gearskift og hvornår på drejningsmomentet man skulle skifte.
Så "lige børn leger bedst" - og har det nok sjovest - det andet er kun et spørgsmål om penge, og kan være behageligt og sjovt, men er ikke lige så personligt tilfredsstillende (hurtigst i gearskiftet ved at undlade kobling f.eks.)

For en måneds tid siden var der en lille Citroen uden noget lir, kun med en stor udstødning der var voldsom hurtig - der er ikke nogen jf. bilbladene der er rigtig hurtig - er der et specielt tuningsfirma der ordner dem? - Tilsvarende med Peugeot 2-305, som har været overraskende hurtige?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej.

Jo, Citroen og Peugeot har lavet en 1,9 l motor.

Min tidligere kollega ville lege en dag vi fulgtes ad (jeg har en Golf III 1.8), og jeg tænkte herregud, det er jo bare en Peugeot 205. Men hold da kæft mand, den var bare væk på ingen tid. Det viste sig så at det var denne 1,9 l motor der lå i. En helt standard bil, men fra 0-100 på 7,5 sek. Så jo, de franskmænd kan skam godt smile

Se bare på en Peugeot 406 coupé, der ligger en V6'er i, og så har de altså bare lavet et fedt coupé-design. se den på www.peugeot.dk

Mvh
ThomasB
Jeg kan love dig jeg kender 406 coupe - en smukkere vogn skal man lede længe efter.
Men er de ikke skønne de små vogne, der fræser fra alt og andet - en sand mandehørmer-bil der tiltaler vores potens tror jeg.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Læs V-max nr. 37 side 40

Der forklares, hvordan du selv laver et udstødning med "lyd"

Jess M.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind