Problem med puch maxi HJÆLP

For godt 2 måneder siden, blev jeg den lykkelige ejer af en puch maxi k model. Den har kørt super uden problemer frem til nu. Har skiftet udstødning, ellers ingen ting. Problemer er, at den er begyndt ikke at ville tage fuld gas. Den kan sagtens køre, men når jeg giver fuld gas dør den ud. Jeg kan finde et punkt i gassen, hvor jeg forsat kan køre, men giver jeg fuld gas er det slut. Har opdaget, hvis jeg sætter den ene fod på den lille sorte benzin pumpe køre den uden problemer. hvis jeg skal stoppe, eller køre langsomt drunkner den af det, men i fuld fart køre den som før, hvis jeg vel og mærke holder den sorte dup nede. Nogle siger det er dysen, andre at det er falsk luft, og nogle mener det er nålen. Jeg aner det ikke selv, men det er som sagt noget den er begyndt på uden jeg har pillet ved noget. Selve skiftet af udstødningen kan vel ikke sige noget? Den kørte upåklageligt de første 14 dage efter udstødningsskiftet. Nogle ideer?

MVH Jakob

<p>Puchen</p>
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo prøver og sætte den gamle udstødning på igen hvis du da ikke har smidt den ud.
Og jo udstødningen HAR noget at sige på en 2 takt motor som du har så det kan da godt være den selvom du godt nok siger den har kørt fint i 2 uger med den.

Den der sort knap er sikkert sådan en som hurtigt giver ekstra benzin ned til svømmehuset så det tyder på den ikke får nok benzin.

jeg ved ikke om man skulle skifte dyse bare ved at man har skiftet udstødningen.
Du kunne også prøve og rense karburatoren.
Tag den af og skild den af og check der ikke sidder snavs i hullerne.
Der sidder også en luftskrue på karburatoren som bestemmer hvor meget benzin iforhold til luft der skal komme igennem. du kan prøve og dreje lidt på den. Husk og skriv ned hvor meget du drejede den så du kan skrue den tilbage hvis det ikke hjalp.
Hej scootergris. Tusind tak for dit indlæg! Sidder der en luftskrue på den runde karburator model? Mener kun der er en skrue til tomgang. Har desværre ikke det gamle rør længere. Jeg har renset karburatoren, så den er helt ren. Og ja, den sorte dup er til at pumpe ekstra benzin ind. Den køre super i fart, når jeg holder denne nede, men skal jeg gasse ned drukner den, så det er i gas toppen, den er begyndt at mangle benzin. Kan det have noget at sige, hvis der ikke er 100 % tæt der hvor forrøret er monteret på cylænderen? Kunne nemlig ikke skrue det nye rør 100 % tæt, da nogle har fusket med den engang (tigligere ejer)

<p>Puchen</p>
Prøv at tømme din tank, og pil benzin hanen af, der sidder et filter der som måske trænger til at blive renset.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming, det prøver jeg. Tak for dit indlæg,

<p>Puchen</p>
Proev at tjekke din straalespids, evt koeb en anden (koster ikke alverden) ener maxi koere med en 54 straalespids, koeb evt et nummer stoerre.
Mvh
Hej Team Baatgård,

Tak for dit indlæg. God ide, men er det normalt, at man lige pludselig skal skifte den? Den har jo kørt fint før

<p>Puchen</p>
Hej !
Prøv at flyte svømmernålen et hak ned !!!!!
hvis du tager toppen af karburatoren af der hvor gaskabel kommer ind og kigger ind i gasspjældet så sidder nålen fast på en låsering indvendig og den kan du så prøve at flytte et hak nedaf på nålen,det gør af den får lidt mere benzin ,da selve nålen blir løftet højre op ved fuld gas

blot et lille håb om det kan hjælpe

Tim  
 
Hej Tim, tak for dit indlæg. Det vil jeg prøve i morgen. Men kan sådan et problem opstå pludseligt? Jeg mener, skal det ikke være fordi man skifter noget i selve karburatoren?

MVH Jakob

<p>Puchen</p>
Jeg har tænkt lidt over det.
Jeg tror at det er din svømmer i kaburatoren der hænger, så den ikke kan åbne nok for benzinen.
Når du trykker på den sorte knap, trykker du svømmer ned, hvor ved at den åbner mere for en ventil til benzinen. Hvis den ikke bevæger sig let falder den ikke ned når benzinen falder i bunden af kaburatoren.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis