Problem med puch maxi HJÆLP

For godt 2 måneder siden, blev jeg den lykkelige ejer af en puch maxi k model. Den har kørt super uden problemer frem til nu. Har skiftet udstødning, ellers ingen ting. Problemer er, at den er begyndt ikke at ville tage fuld gas. Den kan sagtens køre, men når jeg giver fuld gas dør den ud. Jeg kan finde et punkt i gassen, hvor jeg forsat kan køre, men giver jeg fuld gas er det slut. Har opdaget, hvis jeg sætter den ene fod på den lille sorte benzin pumpe køre den uden problemer. hvis jeg skal stoppe, eller køre langsomt drunkner den af det, men i fuld fart køre den som før, hvis jeg vel og mærke holder den sorte dup nede. Nogle siger det er dysen, andre at det er falsk luft, og nogle mener det er nålen. Jeg aner det ikke selv, men det er som sagt noget den er begyndt på uden jeg har pillet ved noget. Selve skiftet af udstødningen kan vel ikke sige noget? Den kørte upåklageligt de første 14 dage efter udstødningsskiftet. Nogle ideer?

MVH Jakob

<p>Puchen</p>
For godt 2 måneder siden, blev jeg den lykkelige... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Flemming, tak for at du melder tilbage. Det lyder jo egentligt logisk, at det kunne være problemet. Hvordan finder jeg ud af, om den "hænger"? Jeg har jo haft skilt karburatoren af, og givet den et benzinbad. Kan en svømmer blive gammel med tiden, og derfor skal skiftes? MVH Jakob.

PS. Jeg takker for alle svarene. De bliver alle taget godt i mod:-)

<p>Puchen</p>
Prøv og se om det hængsel svømmeren hænger i er blevet bøjet eller er vredet så den går på siden af selve huset.
Selve svømmeren kan godt gå istykker, men så er der hul i den, og så vil den lukke benzin ind hele tiden. Hvilket medfører at det vil løbe over. Lige som når du holder den sorteknap (tipper) nede.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej alle, har lige opdaget at selve låseringen er knækket, og at nålen er en anelse bøjet. Så mon ikke det er det, der er problemet? Prøver at køe ny lås og nål i morgen. Hilsen Jakob

<p>Puchen</p>
hej jakob
jeg har selv samme problem med min puch (maxi "K" 1881) men har du prøvet at holde den på det punkt hvor den kører godt i et kort stykke tid 200-300 m og så gasse op det virker på min
mvh.
mathias
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis