koge ø

Hej..
Jeg er ved at bygge mit køkken om, og vil gerne lave en koge ø hvor der kun skal være 2 X 60cm skabe, mit køkken er fra IKEA.

Mit spørgsmål går på at udenom denne koge ø vil jeg gerne have noget massivt træ, og ikke spånplade med laminat træ som IKEA´s er.

Derudover syntes jeg de tager sig liige vel betalt for denne.. klik evt på link.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30109980

Mit spørgsmål er om der er nogen der har lavet sådan noget før?
Evt ved hvor man kan købe de "plader" der skal bruges.
Bemærk det er 80cm i dybden.
Og hvis I syntes det bare er at rende ned i den lokale Silvan og købe en bordplade og save i stykker, hva så med snittene?
og evt dyvler?

Ville også gerne kunne bruge samme slags plade som bordplade, dog kun 60cm i dybden..
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, det ER jo noget med at skære og samle hvis du selv skal vælge indmaden. Jeg vil tro mifapladen.dk har noget i 80cm som du også kan få i 60cm. Ellers kan den lokale trælast vel bestille det hjem ?

En hvilken som helst trælast kan skaffe pladerne. Du kan overveje at "snyde" ved at lime kanter på en plade for at at skabe illusionen om en gennemgående massiv plade (typisk hvad køkkenfirmaerne gør på bordplader).

Jeg ville overveje at samle skabene og lime de massive sider udenpå først, dernæst montere toppen med dyvler eller "fisk" i de massive sider. Bruger du dyvel-lærer, kan du gøre det helt præcist med enkle midler.

Hvordan skal bagsiden se ud?


Mvh.

Jan R.
tak Twist, jeg kigger lige derind...

Jan R. Jeg forstår ikke helt det du skriver mht at lime kanter på en plade? Hvis du mener at man skal lime en meget tynd træplade ovenpå evt en spånplade? så er jeg jo ligevidt...

tænkte jeg ville have en massiv koge ø.
Mht bagsiden havde jeg tænkt mig en hvid plade af en art, og så et par barstole.. der er 20 cm til benene hvis skabene er 60cm dybe... det er nok mest tænkt som at de skal se godt ud... :-)
Nej du kan bare klodse en 20 mm plade op og lime en lille strimmel på under kanten foruden så ligner det jo en 40 mm plade.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis