opladning af batteri

Det drejer sig om opladning af mit batteri
til bilen.
Jeg har altid forbundet ledningerne fra opladeren til batteriet den roede + og den sorte -, og det gaar da ogsaa meget godt,
men nu kom jeg til at laese en lille skrift
paa opladeren den siger.
Forbind ledningen til den pol der ikke er forbundet til chassis, og forbind den anden til chassiset i sikker afstand fra batteriet,
for det foerste saa ved jeg ikke hvad chassis er for en stoerrelse smile og for det andet, saa har jeg proevet at lade den ene ledning vaere paa batteriet og saa proeve at finde en stelforbindelse, men jeg har ikke kunne finde nogle. Er der nogle der kan hjaelpe mig. TAK
mvh preben

------------------
preben

preben

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Preben.
Når du lader på et batteri, vil der altid dannes brint, som er meget brændbart. For at forebygge en eksplosion, skal den sorte ledning, - , altid forbindes til chassiet, som blot er en anden betegnelse for bilens stelforbindelse eller jerndele, motor og lignende. Ved at benytte stelforbindelsen, - , istedet for batteriets sorte pol, - , er der en mindre risiko for at der opstår en eksplosion.

Strømmen til batteriladeren bør altid være afbrudt, når laderen tilsluttes batteriet. Husk at fjerne påfyldningspropperne på batteriet, både for at få en god udluftning af den dannede brint, men også for at kontrollere vandstanden på batteriet. Efterfyld med demineraliseret vand.

Mvh
Frederik

Mvh.
bodker

Hej Frederik!
Tak for dit svar, saa vil jeg goere saadanne naeste gang.
mvh Preben

------------------
preben

preben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis