Udskiftning af knækket rem AEG Lavatherm 36600

Hvordan gøres det. Ny rem indkøbt, men hvordan monteres den - skal maskinen skilles af fra forsiden eller fra bagsiden?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Du skal skille af fra bagsiden.. Når du piller bagbeklædningen af giver det sig selv.. Men det er da lidt bøvlet, men ikke svært..
Held og lykke
Mvh Jan J
SÅ lykkedes det at få den ind over tromlen. Ja besværligt, men nu kommer det næste problem. Remmen er tilsyneladende for stram. Leverandøren siger, at der sikker en remstrammer, men den kan jeg altså ikke se - kan den være faldet af? - hvordan ser den ud? - der sikker over motorakslen hvor remmen skal montres, et plastichjul, men det kan ikke strammes.

Hej

Jeg har selv bøvlet med at finde ud af hvordan remmen strammes. Fandt vedhæftede billede på et tysk forum. Det virker!

vh
BenAndersen

Arghhh mand - det billede kunne jeg godt have brugt for et par måneder siden. Ku simpelthen ikke få remmen stram, fordi jeg ikke kunne gætte hvad vej remmen skulle rundt om de forskellige "hjul".

Altså indtil jeg fik hittet ud af at fjederen på remstrammerene jo trak motoren laaaaaangt - og derfor bare skulle trykkes modsat - så funkede det.

Mvh.

René

Annonce
Ja, her fire år senere har billedet gjort lykke endnu en gang!
Hej alle
Jeg er netop i gang med en AEG og kan ikke helt finde ud af hvordan remmen sættes på, så den samtidig bliver mere stram end den er nu, hvor jeg har fået den omkring den store tromle. Er der nogle der evt. har et billede af det - eller kan sende et link til et sted hvor man kan se det. Mvh. Niels DT

Niels DT

Direkte sakset fra en lignende tråd der kører parallel lige nu. http://youtu.be/7RzXRKa5ruQ 

Plastdæksel afmonteres fra blæser hus. Rem ned omkring blæser aksel. strammefjeder tages af motoren og denne drejes meget bagud. begge sider af remmen skal ligge på den side af motorremskive der vender ud imod sideplader. Fjeder sættes på igen

SE 6 MINUTTER HENNE I VIDEO-.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Også tak for hjælpen til dig - i denne tråd. Det var lige det der skulle til. Nu kører vores AEG igen :-) Mvh. Niels DT

Niels DT

Æv det billede kan jeg ikke se 😢


Mvh
Kjo
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis