Stofvalg til cockpithynder

Vores Maxi 77 har originale cockpithynder. De er brune og lidt slidte, men det værste er at de er i fløjl og det suger fugt.
Når vi kommer ned i båden så er de det eneste der er rigtigt fugtigt.
Vi har talt om at ombetrække dem i løbet af vinteren, men er lidt i tvivl om hvilke type stof vi skal gå efter.
Fleece er godt til fugtige ting, men de er også glatte i stoffet.?? Hvad bruger i til cockpithynder??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt hestedækken møbelstof og har været godt tilfreds gennem 10 år.

De er lune, man glider ikke ned, de er nemme at holde rene og man kan faktisk ikke set, de har været brugt. Men det er så heller ikke gratis.....
Hvordan med fugt?? fordi fløjl suger ret vildt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvad med at bruge kalechestof? Og så give det en gang imprægnering.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Nu er det jo ikke særlig normalt at man lader cockpit hynderne ligge i cockpittet når man ikke er i båden.
Men jeg vil anbefale dig at købe noget Panamavævet kraftig lærred (65 % Polyester 35 % Bomuld) Og istedet for skumgummi fyld køber du nogle af de her billige ligge underlag til fyld. Læg to eller tre sammen brug eventuelt en kontakt lim til plastik o.l.
Sprøjt så et par gange om året med en silicone impregnering, så skulle det problem være løst.
Annonce
Når vi kommer ned i båden så er de det eneste der er rigtigt fugtigt.

Det er inde i båden.. selvfølgelig tager vi dem ind - vi bruger dem heller ikke når det regner.
Men når vi kommer ned (ind) i båden, så er de hynder det eneste der er fugtige.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Var det mig ville jeg kigge efter et godt tilbud i bådcentre på hynder. Vi har købt 4 dobbelt i sommer til 125,- pr. stk i sommer og de trækker ikke fugt.
Selv om det er gør det selv er det nogle gange bedre at bruge krudtet andre steder.
Det er jo fordi de passer perfekt til cockpittet og vi er glade for dem. Vi har da også nogle kapok hynder men det er bedre når de bliver der hvor man lægger dem. små løse hynder smutter let på gulvet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har faktisk en meget bedre ide Andy, hvis du nu fik Ann til at krearerer nogle benklæder med skumfyld på po-poen ville i altid sidde blødt
Jamen det er jo ikke kun til at sidde på, de er også gode til en "morfar" først en halv time på den ene side.
Men der er ikke noget der suger mindre fugt??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis