Stofvalg til cockpithynder

Vores Maxi 77 har originale cockpithynder. De er brune og lidt slidte, men det værste er at de er i fløjl og det suger fugt.
Når vi kommer ned i båden så er de det eneste der er rigtigt fugtigt.
Vi har talt om at ombetrække dem i løbet af vinteren, men er lidt i tvivl om hvilke type stof vi skal gå efter.
Fleece er godt til fugtige ting, men de er også glatte i stoffet.?? Hvad bruger i til cockpithynder??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vores Maxi 77 har originale cockpithynder. De er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes en skumgummi type med lukkede celler der ikke optager vand, jeg kan dog ikke lige komme på hvad den hedder i fagsproget
Det skulle ikke være svært at finde, men det er stadig stoffet vi vil skifte. Kapokpuder ligger ved siden af vores cockpithynder. Fløjlet på cockpithynderne suger helt vildt og det gør kapokpuderne ikke, så jeg må vel bare finde det samme stof.

I følge MMC.dk så er kapokpuder beskrevet sådan:

Lækre, kraftige puder, kokosgummi med kapok.


Hvad er kokosgummi?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg vil lige runde denne tråd af...
Vi undrede os begge over at kun cocpithynderne blev næsten driv våde og resten inde i båden stadig var forholdsvis tørt.

Så kom jeg til at tænke på at sejl jo skal have skyllet salt af.. så vi maste hynderne ind i vaskemaskinen og så fik den ellers ikke for lidt.
Så en tur under bruseren og så gik der nogle dage med at tørre dem.. Så salt fra røgvand og skumsprøjt er nu væk fra hynderne og nu suger fløjlet ikke fugt mere...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis