Flyt jord evt. med transportbånd

Hejsa.

Er der nogen som har erfaring med at flytte jord rundt? Jeg ved godt, at jeg bare kan leje en masse udstyr, men eftersom at projektet med at flytte jorden rundt i haven skal foregår når der er tid, bliver det med at leje ret hurtig dyrt.

Jeg overvejer derfor om ikke et gammel transportbånd kan hjælpe mig (så slipper jeg jo for at gå med trillebøren). Svigerfar har købt en minigraver, men da den skal stå et fast sted skal jorden flyttes manuel.

Spørgsmålet er så: Kan en gammel transportør fra den blå avis holde til at flytte jord osv.??

Med venlig hilsen

Anders

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JA det kan man sagtens bruge lejede et bånd på 6 meter da jeg gravede ud i mit køkken. Det er ikke noget problem men det er heller ikke gratis og købe et transportbånd i den blå avis. En gammel fodervogn kunne måskevære en løsning til dit projekt. Har selv tænkt på at købe en hjem til min lille farm.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

AFhængig af hvad du skal transportere og hvor meget, samt under hvilke forhold, så kan du sagtens investere i et (eller flere) transportbånd. Gerne fra den blå avis eller lign. Når man er færdig kan man normalt sælge igen til stort set samme pris (jeg har LIGE et 3 meter bånd til overs hvis det har interesse). Det har jeg selv gjort til udgravning af kælder hvor jeg altså ikke lige gad det fis med at skulle bære jorden ud, eller smide den ud af vinduet da det bliver alt for tungt arbejde. Nu blev jeg så endeligt færdig med arbejdet, så mit bånd skal nok også snart skydes af.

hvad med en superskub.! en motorbør på 250 ltr.

den ville da tage tunge slæp.!

JA det var egentlig en god ide hans vil tro den akan findes til små 20.000 brugt og køredygtig kan vel godt holde prisen i et år eller to.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af hans2.hansen den 14-10-2008 21:09

hvad med en superskub.! en motorbør på 250 ltr.

den ville da tage tunge slæp.!



Ved delpin kan de lejes for 285,- pr. dag og op.

Hans for en gang skyld kommer der noget konstruktivt fra dig

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
twist -> jeg kunne da godt være int. i dit transportbånd... hvad skal du have for det??? Skal nemlig igennem selv samme kældertur :-)
Er lige færdig med min kælder... købte et brugt transportbånd brugt til 3500 som jeg satte i stand og vil sælge til samme pris nu da jeg er færdig. Det kan VARMT anbefales at bruge et transportbånd, men hvis du bare skal flytte jorden 5 meter, så er det næsten lige så nemt at klare det uden både bånd og bør...
:-)
Hej Thingholm...

Har du nogle billeder af dit transportbånd?? kunne godt være interresseret :-)
Hej Bamse82

Desværre har mit spamfilter fanget mailen fra site'et, så jeg har ikke set at du har spurgt efter billeder. HVis du stadig er interesseret, så sender jeg gerne billeder

Mvh
Thingholm
Hej Thingholm... Er stadigvæk meget int. Vil gerne se nogle billeder....
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis