Flyt jord evt. med transportbånd

Hejsa.

Er der nogen som har erfaring med at flytte jord rundt? Jeg ved godt, at jeg bare kan leje en masse udstyr, men eftersom at projektet med at flytte jorden rundt i haven skal foregår når der er tid, bliver det med at leje ret hurtig dyrt.

Jeg overvejer derfor om ikke et gammel transportbånd kan hjælpe mig (så slipper jeg jo for at gå med trillebøren). Svigerfar har købt en minigraver, men da den skal stå et fast sted skal jorden flyttes manuel.

Spørgsmålet er så: Kan en gammel transportør fra den blå avis holde til at flytte jord osv.??

Med venlig hilsen

Anders

Hejsa. Er der nogen som har erfaring med at... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bamse82

Jeg fand lige lidt billeder her - de er ikke helt retvisende, men jeg tager lidt i dagslys i morgen...
Hej Thingholm..

Det ser fornuftigt ud.

Er der fremtvingere på båndet? Kan den godt slæbe jorden med op uden problemer? og sidst men ikke mindst; Hvordan fodrede du den i den anden anden? men hånd eller tippet fra trillebør`?

Hvis du tager flere billeder kan du evt sende dem til mig ved at klikke her:
send mail

Hej igen!

Ja/nej... Der er små fremtvingere som du kan se på billedet, men hvis båndet står for stejlt, så hjælper de ikke. MEN! Det jeg gjorde var at klodset båndet op - og det har virket perfekt for mig!

Det er naturligvis en proces, hvor man kan optimere undervejs, men efterhånden fik jeg et rigtig godt set-up. Båndet kan sagtens trække jorden op - der er fin motorkraft (nyere motor), men det er klart at jorden ruller tilbage, hvis båndet står for stejlt. Men som sagt var det ingen problemer for mig og jeg gravede ned til mere end 2,5 meter under vinduekant

Jeg fodrede båndet direkte med skovl eller spade og flyttede det med rund i de forskellige rum efterhånden som jeg kom frem. På toppen lod jeg det falde direkte ned i en trillebør eller trailer.

Jeg springer over!! Den er for stor til min opgave...
Men ellers et fint stykke værktøj hvis man skulle grave en stor kælder!

Næstformanden


Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
hej igen igen :-)

Jeg er meget int. og vil gerne komme forbi og kigge nærmere på "dyret".. tror det vil være udmærket til min opg...

Mangler der en gummi-"kant" i den ene side??
Annonce
har du forresten en ide om hvad den vejer??

Hej.

Ja, men de gummikanter har jeg selv sat på, så der kan nemt monteres noget igen.

Jeg er ikke klar over hvor meget den vejer - vil tro den vejer 50-60 kg, så man smider den ikke bare på nakken...

Du er naturligvis meget velkommen til at se på dyret...

okay... det var også den vægt jeg selv havde gættet på :-)

Hvad siger du til 2500,- og så kommer jeg og ser dyret, og tager det med, med det samme?? (hvis standen osv. er i orden)
Jeg vil meget gerne købe et transportbånd. Det skal meget gerne være 4-8 m langt og kunne transportere jord og mindre stykker beton.

mvh

asger
Til info er båndet blevet solgt :-)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis