opfyldning af elektrikerens fræsespor - haster..

Hej

når nu elektrikeren er færdig med at fræse kabler ind mine vægge (mursten eller gasbeton), HVAD fylder jeg sporene op med?
Væggene skal senere finspartles og have filt.

Det skal jo både tørre hurtigt og ikke sætte sig for meget?

Er der et godt trick til spartlingen omkring/henover de grønne indmuringsdåser?

håber på hurtige svar!!!

på forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fyld sporene sand og cement, blandet op med lidt mørtel, eller bland lidt opvaskemidddel i vandet. Så bliver det blødere at arbejde med.
Det er en god ide at "kaste" blandingen ind ved dåserne, så det rigtigt får fat. Det du bruger til at sætte dåser fast skal være stærk som helvede, ellers risikere du du går løse på længere sigt. Det kan godt være lidt "sjovt" at mure dåser ind, for de skal sidde fuldstændigt lige samtidigt.
Det nemmeste ved dåserne er et tørre den over med den kost du har vandet med, til sidst, så du er sikker på der ikke er for meget omkring dem. De skal HELT inden for vægen, og jeg mener helt. Elles bliver det noget rigtigt skidt.
Du spartler bare hen over dem med finsparten og sørger for at skrabe lågene fri inden der tørre. Så er de nemme at få at.
Vand revnerne med en kost inden, så griber det bedre fast.

/ cln der hedder 383CI alle andre steder jeg deltager og, desværre, har 15 års erfaring i elbrancen.
msms
msms
462 4100
Jeg har lige gjort dette istedetfor opvaskemiddel bruger jeg næsten altid btonklæber når jeg skal pudse noget det hæfter mange gange bedre end alm. puds det kan købes i alle byggemarkeder. husk at svumme murstykket inden du pudser (fugt murværket med en blanding af vand cement og betonklæber) men pas på kalbler. og så brug bakkemørtel med cement blanding 1 til 5 tilsat betonklæber.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

TCDK
TCDK
227 6000
Ganske alm. tørpuds fra byggemarkedet. (Blandes med vand i rette mængde)
Silvan har tilbud på det til ca. 48,- pt.
Annonce
jaco
jaco
74 7860
Brug fliseklæb omkring dåserne, så går de aldrig løs, løse dåser er et mareridt.
Jeg har selv brugt fliseklæber. Efter at have fræset rillerne, renset dem grundigt lagde jeg en god sjat fliseklæber i bunden af rillen, og pressede derefter flex-røret fast i fliseklæberne. Enkelte steder hvor røret havde en tendens til at bule ud blev der sat et ekstra søm (ca. et søm pr meter). Underdåserne satte jeg også fliseklæber, og derefter 4 søm til at holde den lige.

Dagen efter murede jeg op med sandmørtel/cement i blandingsforhold 10 mørtel til 1 cement tilsat lidt vand. Jeg brugte et lille pudsebræt til at få en plan overflade, men der skal helt sikkert stadig fuldspartles bagefter (nu har væggen alligevel en del huller).

P.S. det er bedre at dåsen ligger for dybt ind for langt ude. Man kan bruge lange skruer til at sætte kontakten fast hvis dåsen ligge for dybt.

Mvh You Can Do It!

thomasbj
thomasbj Trådstarter
19 3480
HEJ

Tak for mange gode og hurtige svar, de var meget brugbare.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Sponsor på LDS

Malgodt

Malgodt er en af de mest populære maling-butikker på nettet med fysiske butikker i Aarhus og Rødovre/Glostrup. Har været sponsor på Lav-det-selv.dk igennem flere år og bidrager med artikler og ekspertviden.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også

Find byggemarked

Vi har samlet alle byggemarkeder i Danmark.
Søg på postnummer her:

Se alle byggemarkeder her