skift dysse puch hvordan

Hey

Jeg har fået hakket og boret min puch til mark kørsel. Men har læset forskellig steder at man skal sætte en anden dysse på efter man har pillet ved den. Grunden til at jeg spørger er at den ikke kan køre uden choker på hele tiden.

1 hvor stor dysse skal jeg sætte på
2 hvordan skifter man den. er det svært eller lige til.

Har også læst et andet sted at grunden til at den kan være langsom i optrækket er at koblingen er slit ned.. kan dette være rigtig eller er det fordi den er blevet geart for hårdt. Den er geart 13-40. Hvis dette er forhårdt hvad for en gear skal jeg så give den
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved ikke hvilken puch, der er tale om, men er det en maxi sidder stråledysen i bunden af svømmerhuset, men er det en puch 3 gear eller 2 gear sidder den på siden af kaburatoren, der har du en stråledyse i venster side, den tager du af og køber en som hedder instildig stråledyse, denne sætter du i hvor den anden sad, og når den så er startet, gasser du helt op og mens der er fuld gas, skruger du stille og roligt på dysen, til du kan høre at den går rent, uden at hakke over.
Og med hensyn til at du har hakket den, så har du vel ikke fjernet et skørt, det er den dårligste måde at hakke et stempel på, da skørtet stabiliserer stemplet i cylendergangen.
Når man hakker en gammel puch, tager du det øverste skørte, det er det smalle. og i det bore du et 12 mm hul, så er stemplet stadig stabilt.
du skal ikke lave om på tandhjulet på baghjulet, da det gør de sløv i optrækket, hvis du vil havde et hurtig optræk skal du gear op på baghjulet og ikke ned, som du har gjort, at du sætter 13 tand foran er fin nok, der har du så hævet den med 2 eller 3 tænder, en 3 gear køre normalt med 11 tænder og 2 gear med 10 tænder, men aldrig gear ned bagpå, kun op, sæt et 45 eller 48 tand bagpå, så skal du bare se

det er ikke så svært hvis det er en puch maxi k du skruer bare den skrue der sidder mellem kabu. og luft indsuningen. så tager du kaburatoren af, og skruer de tre skruer af der sidder i den nederste del af kaburatoren. så vender du den om og der sidder den gamle dyse så skifter du den bare. bemærk! for hver tun del du kommer på skal du gå ca. 5 numre op i dysen. eller så går den i stykker!

 


<p>Akut puch maxi k hjælp!</p> <p>&#160;jeg havde købt et power filter til min maxi&#160;da jeg skulle omdyse kaburatoren sad der en 50er i jeg kom en 60er i jeg havde skruet alle skruer fra kaburatoren og skruet de fleste hårdt på plads igen undtaget tomgangs skruen og en anden skrue ved siden af den den&#160; daden skulle starte virkede den fint og kørte fint men kunne ikkestå i tomgang så jeg skruede tomgangs skruen hårdt fast igen så den kunne stå i tom gang da jeg startede den gik den død efter få sekunder og nu kan jeg ikke starte den igen vil i ikke nok hjælpe mig? jegved ikke hvad der er galt!?</p> <p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis