Spørgsmål til Cirkulationspumpeejere Alpha2

Det ser ud til at man bare ikke kan være lykkelig uden at man har en Alpha2 i sin installation.

Nu har jeg en UPS 25-40 der altid står på trin 2, mener det svarer til konstant 25 watt.

For at kunne sammenligne hvad jeg sparer, og ikke ud fra en eller anden salgsgas kampagne, så har jeg brug for at vide, hvor langt kommer jeres alpha2 pumper ned på watt angivelsen på fronten.

Hvis et ældre std. hus aldrig får den ned under 25 watt er der intet sparet som jeg ser det.

Hvad aflæser i, og hviklen type hus har i (størrelse årgang isolering)

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Det ser ud til at man bare ikke kan være lykkelig... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ahh, 1728 kr. kan de fåes for. http://www.vvs-grossisten.dk/index/pumper-784#produkt-788

Montering, vi er vel GDS'ere.

Ja der glemmes at den er slukket i perioder.

Der tages ikke forbehold for prisstigninger på el. Det bliver med garanti ikke billigere.

Watt angivelser, skal vist checkes om det er en gammel er ny type.

Men når jeg har noget elektronik der skal gå i stykker så går det bare aldrig i stykker.

Se Min XSer her

Ja - og vvs-shoppen tager kun 1500,-. Ups - jeg tog bare den første, den bedste af "de billige vvs'ere". Beklager, var lidt for hurtig på prisen!

Mvh.

Jan R.
Regnestykke her.

Hvis vi siger max. forbrug på alpha 2 ud fra hvad i siger :

15 watt gennemsnit.
Min pumpe står på 2, og den passer ikke med opgivet, det er 30-55-80 watt, det står på siden.
Den er slukket 3 mdr. om året.

24 timer x ((55 - 15) / 1000) x 274 dage * elprisen = besparelsen.

Jeg tror jeg giver ca. 1.86 pr kwh time her i roskilde, jeg er ikke sikker, syntes den var over 2 kr. incl. alt. dette ud fra hukommesen, det er en googlet pris.

Men hvis det er prisen er besparelsen : 489 kr om året. Altså er den lidt over 3 år om at tjæne sig hjem, med tilbuddet fra

Nu står den på 1 noget af tiden, så tallet passer nok ikke 100 %.

AllenE, samkøb, nok ikke en dårlig ide.

Top nice hvis elsparefonten lavede køleskabstricket på sparepumper......

Jeg tror sgu jeg skal have sådan en med grønne digitaltal fra vvs-shoppen.dk

Nogen der kan sige om elprisen er helt hen i vejret.

Se Min XSer her

på qxl kan man købe en helt ny alpha 2 for ca 1100 kr + forsendelse

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=550148228&Catg=18563&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=1

der er hele tiden nogen der vil sælge dem for 1000-1200 kr fra ny af plus forsendelse ( nok max 70,- )
Jeg skiftede for et par år siden til en Alpha Pro. Overvejede også en Alpha+ og merprisen til "Pro'en" blev også beregnet til at tage mange år at tjene ind. Men jeg er blevet rigtig glad for at jeg valgte "Pro'en", da den har visning af forbrug i display. Det kan umiddelbart virke som noget pop, men det fortæller mig meget om hvordan mit anlæg kører. Min pumpe er en 6-50W (25-60). Min gamle pumpe kørte med fast 50W. Jeg regnede ud at en 6-25W (25-40) nok lige kunne gå, men da jeg ikke var sikker valgte jeg den en 25-60. Normalt vil den ligge på et forbrug på 6-10W og jeg kører den på laveste trin at de tre med variabel ydelse. Når det virkelig blæser om vinteren, kan den snige sig op i nærheden af 20W og jeg kan være nød til at køre den på næste trin. Hvis den ryger højt op og der stadig ikke kommer nok varme, er der tid til at gå over til pillefyret og se om jeg har klemt det så langt ned i ydelse at det ikke kan følge med. Er der en radiatorventil der hænger, kan der hjælpe at sætte den op på fast max ydelse (50W), for at få den løs.
Annonce
Den med radiatorventilen har jeg ikke hørt før.

Men det ser ud til at min invistering vil tjæne sig hjem med de oplysninger i opgiver.
Den gamle UPS 25-40 er tilsyneladende så gammel at den ikke passer med de watt angivelser der er beskrevet i andet indlæg. Den er bestilt. I øvrigt så er prisen i vvs-shoppen incl. stik, det er tilsyneladende lavet af ædelmetal til den pris.

MVH

Se Min XSer her

Nå(sår (julekalender tid)) er den Alpha2 monteret.

Den står på en ca. 14 watt, hvilket svarer til område 2 kan jeg se på pumpen.

Den gamle skulle stå på trin 2 i denne kolde tid, for at få de fjerneste radiatorer med. Altså en besparrelse på 55 - 14 Watt. = 41 watt. Så de 3 år uden overskud passer ca. vil jeg tro. Jeg haved ingen udgift til VVS'er. Den var let at skifte.

MVH

Se Min XSer her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis