Hej
Jeg er lige ved at skifte tandrem på min søsters peugeot 405 2,0 fra 1992. Jeg er selv gammel mekker men lige et spørgsmål hvis der er en "kender" derude:
I bogen står der at man skal låse henhv. svinghjul og knasthjul med en dorn i et par specifikke huller, og at remmens spænding skal justeres ved hjælp af et stykke specialværktøj
Kan man ikke montere denne tandrem på den "alm. måde" og justere hvor stram den skal være på almindelig vis ?. Altså remmen kan lige drejes 90 grader midt på det længste, frie stykke ?
Nogen der ved hvorfor hjulene skal låses ?. Er det noget med at knasten drejer sig hvis remmen blive taget af - lige på det punkt hvor den skal stå ?
Iøvrigt - den position svinghjul og knasthjul skal have ifølge mine oplysninger er der ingen logik i. F.eks. skal noten til svinghjulet stå ca. kl. 8.55 - ikke top eller eks. bund som "normalt".
Iøvrigt er der ikke noget hul i knasthjulet til omtalte dorn. Der er godt nok en form for en afmærkning - lidt svært at se da der er meget lidt plads - men måske der sidder et stykke knækket dorn derinde 
Håber der er een derude som ved lidt om dette her - jeg er ikke selv meget til franske biler 
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Vangsøe