Tandrems udskiftning

Hej

Jeg har en Opel Vectra fra 1990 1,6.

I går da jeg var ude og køre gik bilen pludseligt i stå og den var ikke til at starte igen. Jeg fik at vide at det var tandremmen der var knækket, men det viste sig ikke at være tilfældet. Istedet for fandt jeg ud af at den havde sat sig fastsamt at nogle at de " tænder " der sidder på selve remmen var røget af.

Så jeg havde tænkt mig at skifte tandremmen men det skulle vist ikke være det nemmeste i verden så er der nogle der har en idiotsikret måde at gøre det på

mvh

Pflb
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ok TANDREMMEN ER MÅSKE IKKE KNÆKKET MEN AT DU RIVER TÆNDERNE AF ER NÆRMEST DET SAMME....
Du kan ikke være sikker på hvordan knasten står i forhold til resten af maskineriet....

Jeg kan desværre ikke lig egive en opskrift på udskiftningen man det er vigtigt at knasten igen kommer i den rette position. Ellers kommer skidtet ikke ud at køre igen.
Overvej evt at skifte motoren ud med en anden fra en hugger.... Det er sikkert nemmere at skifte hele motoren and at få den gamle på god fod ige, men det kommer selvfølgeligt an på hvor langt maskinen har gået og hvad du kan finde en anden til...

Venligst Njord

MVH Njord
Du kan sagtens skifte din tandrem, du skal sikre dig at knasthjulet og krumtappen står "ud for hinanden" og så sætte remmen på!! Men hvis du ikke har prøvet det før eller du ikke har en Haynes bog over bilen så lad dit værksted gøre det for dig!!
Det kan ikke betale sig at skifte motoren hvis den ikke fejler noget, for på den nye skal du jo også skifte remmen!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er til at skifte tandremmen, ved at følge vejledning i haynes håndbog, der er ikke megen plads, men med lidt tålmodighed kan det lade sig gøre, en idé er at skifte vandpumpe samt tandremsstrammer i samme arbejdsgang, hvis bilen har kørt over 110000 km, siden de er skiftet sidst, det skulle kunne lade sig gøre for under 1100 kr.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nok lidt ligemeget nu men til andre.
Husk lige biblioteket mht. Haynes bøger, de kan stort set skaffe alle modeller der er udgivet, ihvertfald på de større biblioteker.
MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Og skal jeg så lige tilføje også på de små biblioteker, da de alle kan hente dem fra Hovedbiblioteket.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis