Indkøb af LANGT rørrør/pejserør

Hej Alle,

Jeg udskiftede for noget tid siden min brændeovn med en noget nyere model, i den anledning gjorde jeg mit ypperligste for at sikre mig at den gamle skorten og røgrør også passede til den nye ovn.
Desværre så er den nye ovn med indvendig tilslutning og den gamle med udvendig tilslutning til 150mm røgrør. Dermed kommer skorstenen yderligere 25 cm længere ned i værelset, og det er jeg ikke glad for.

Min tanke var derfor at købe et 150cm langt røgrør ligesom der sidder på de skorstenssæt man køber i Silvan/stark mfl.  idag. Men disse sælges åbenbart ikke i løs vægt, og jeg vil jo ikke skifte hele skorstenen ud for så lidt. Omvendt vil jeg jo allerhelst også undvære en ekstra samling, og derfor gerne skifte HELE mit 100cm lange røgrør. Sætter jeg kun en samling på så den ikke er synligt (20-25cm) så vil det utvivlsomt se pænere ud, men da selve skorstenen allerede stikker omkring 75 cm ned i rummet, ville jeg foretrække hvis jeg kunne få mest muligt af den op og ud af huset. Det kræver så et røgrør på 150-160 cm i længde.

Hvor i alverden finder jeg et røgrør der er længere end 100cm ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
www.jimex.dk

De har alt det du drømmer om
De to sidstnævnte har dem ihvertfald ikke som vare i deres repsektive shops, hvad enten de har dem eller ej. Men den første lader til at have noget der duer.... Jeg kigger lidt nærmere på deres leveringssituation. Tak for linket.

Det er meget muligt Jimex ikke har det på deres shop, men jeg har lige fået leveret et 2 meter røgrør i sidste uge. Jeg VED de har sagerne

Mvh. Jesper

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis