Hjørneskab

Jeg skal til at bygge et skab i hjørnet af mit værelse. Skabet skal være 80x 125 cm, med en dør på den smallere af siderne (80 cm). Den anden side skal kunne bære en hel del kg, da jeg planlægger at hænge min fladskærm og en hylde på den.

Jeg er ret grøn til gør det selv arbejde, så jeg håber nogle kan give råd til hvordan jeg skal bære mig ad.

På forhånd tak.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg har selv bygget et skab op fra bunden for et par måneder siden.

Jeg startede med at finde de låger jeg godt ville have i (kæresten fandt nogle i Ikea som hun var vild med) men da hun ville have at skabet skulle gå fra gulv til loft, med sokkelskuffer, kunne jeg ikke bruge skabselementerne pga højden var for lav.
Derefter målte jeg indvendige og udvendige breddemål på de ikea-skabe som lågerne passede til og så var det bare ud på trælasten og købe nogle mdf-plader og gå i gang med at skære. Hvis du ikke selv har værktøj til at forarbejde pladerne med, ved jeg at de, de fleste steder, skærer dem ud for dig, til en billig penge (mener at de tager penge pr. snit)

Hvis jeg var dig, ville jeg lave sokkel (ca 10 cm høj), top og bundplade i 19mm. Siderne (specielt den med fladskærmen) ville jeg lave i 30mm. Det virker mere stabilt og ser ikke så klejnt ud. Da skabet skal være ret dybt ville jeg ikke lave nogen form for bagbeklædning men blot male væggen hvid.

Håber du kan bruge det til noget og god arbejdslyst :D

//Sebbel

Med lim og dykker går intet i stykker!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også