Toppakning?

Kridhvid udstødning = Smadret toppakning (Eller Hvad?)
Kridhvid udstødning = Smadret toppakning (Eller... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Oliestanden er ikke faldet (Eller Steget) Olien ser fint nok ud. Det ser ikke ud til der er vand deri. Det er en 3 cyl. Og ja, den er ferskvandskølet via varmeveksler. Det ser ikke ud til at vandstanden er sunket.
Måske du så kan være heldig, at det er vand i brændstoffet?
Prøv at se, hvad der er i vandudskilleren og brændstoffilteret og tanken, men det skal nok være ret snart, hvis ikke din indsprøjtningspumpe skal lide for megen overlast, hvis jeg har ret i mine gisninger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det kan desværre ikke blive før næste weekend. Men 1000 Tak for hjælpen alligevel. Jeg skriver lige en besked når jeg har løst problemet. Eller hvis det er noget helt andet!
Ud fra de seneste oplysninger kunne det tyde på mangelfuld køling af af ferskvandsdelen ( motor sat sig ) og da den køles af saltvand, som fortsætter gennem manifolden ville en mangel på kølevand medføre begge de symptomer du beskriver.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ud fra de seneste oplysninger kunne det tyde på mangelfuld køling af af ferskvandsdelen ( motor sat sig ) og da den køles af saltvand, som fortsætter gennem manifolden ville en mangel på kølevand medføre begge de symptomer du beskriver.


For en gangs skyld er jeg glad for du ikke har ret Lynæse

Måske du så kan være heldig, at det er vand i brændstoffet?
Prøv at se, hvad der er i vandudskilleren og brændstoffilteret og tanken, men det skal nok være ret snart, hvis ikke din indsprøjtningspumpe skal lide for megen overlast, hvis jeg har ret i mine gisninger.


Et utæt dæksel til brændstoftanken var skyld i at der var vand i tanken. Alt er nu renset og motoren spinder som en tiger. Tak for hjælpen
Annonce
Det er jeg da osse. Det kunne måske få dig til at montere et vandudskilningsfilter ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Har et vandudskilningsfilter. Glemte det bare :( Men det gør jeg ikke igen.
nej , hvis man ikke lærer af sine fejl, så laver man dem bare igen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis