Toppakning?

Kridhvid udstødning = Smadret toppakning (Eller Hvad?)
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er godt nok ikke mange oplysninger du giver, men jo, hvis det er kommet pludseligt og det bliver ved og ikke kun under opvarmningsfasen.
Som regel følges en sprængt toppakning op af dårlig, haltende motorgang og hedestigning på motoren.
Prøv at tage kølerdækslet af MED MEGET STOR FORSIGTIGHED, og se om det bobler i vandet, eller det ligefrem skydes ud.

Det kan også skyldes at motoren kan suge bremsevæske til sig via bremseforstærkeren. Bruger den bremsevæske?

Med venlig hilsen
ktm

 

Er din båd med skive eller tromlebremser, hvad virker mon bedst ?. Nå ellers er det gode chancer for en defekt toppakning, hvis ikke det skyldes koldt vejr. Men hul mellem udstødning og vandkammer i manifolden er også en mulighed. Husk at tjekke olien.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
ja det er utroligt hvad man skal gætte sig til når der er nogen der ikke kan finde ud af det,er båden toprigget , eller er det brøkdelsrig ?, er det en bensinmotor eller diesel er den langkølet , eller er den med finnekøl ?   ...... hvad er det vi snakker om , ? hvid røg kan skyldes flere ting , så lidt flere oplysninger ville være på sin plads ,hvis du vil ha et svar du kan bruge til noget

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

OK, jeg havde ikke lige hæftet mig ved, at det handler om en bådmotor! Sorry!!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

du skal da ikke undskylde,det er ikke dig der ikke gir oplysninger nok,

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce
Toppakning kan man ikke lige sige. Men hvis den også bruger vand så må der jo komme vand ind i cylinderne som kommer ud af udstødning som hvid røg. Og det er vel oftes toppakningen der er smuttet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej - det er jo ikke mange oplysninger vi får her.
Men hvid røg ud af udstødningen tyder på forbrænding eller fordampning af vand / kølervæske.
Men afhængig af hvilket udstødningssystem vi taler om, KAN der være tale om fordampning af kondens i selve udstødningssystemet. Dette ses tydeligt på eks. en bil som har stået et par dage.
Men det skal naturligvis forsvinde :-)
Men hvis den gør det når den er driftsvarm er det en anden sag. Men mere info - eller tag en kompressionstest eller en sniffertest.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Nej - det er jo ikke mange oplysninger vi får her.
Men hvid røg ud af udstødningen tyder på forbrænding eller fordampning af vand / kølervæske.
Men afhængig af hvilket udstødningssystem vi taler om, KAN der være tale om fordampning af kondens i selve udstødningssystemet. Dette ses tydeligt på eks. en bil som har stået et par dage.
Men det skal naturligvis forsvinde :-)
Men hvis den gør det når den er driftsvarm er det en anden sag. Men mere info - eller tag en kompressionstest eller en sniffertest.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Ok rolig nu... her kommer lidt flere oplysninger.
Jeg startede motoren uden problemer. Den havde stået stille i en månede. Kørte fint i ca 5 min. Udstødningen var fin. Pludselig blev udstødningen hvid og motoren gik ned i omdrejninger for til sidst at stoppe helt. Jeg har ikke forsøgt at starte den siden, da jeg ikke ved om det kan skade motoren ydeligere.
Det er en deiselmotor det drejer sig om.
Hvordan ser oliestanden ud efter denne oplevelse?
Er det en 1-cyl. Motor?
Er den ferskvandskølet via varmeveksler? og i givet fald, er vandstanden sunket heri?

Det med at motoren døde, er ikke de bedste tegn! :(

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis