Køleren lækker men motoren overopheder ikke

Min Fiat Tipo 1,4 fra 92´ mister kølervæske.
Jeg har hældt på 3 gange i sidste uge, men kort tid efter er påfyldningsbeholderen tom.
Det forsvinder ganske emkelt under min. markeringen. Bilen bliver ikke for varm efter 1 times kørsel, men det kan jo godt skyldes det kolde vejr?

helmer
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder på en defekt toppakning eller kølerslange.Ang. kølerslangen :med gennemvarm motor i tomgang kan du tjekke om det drypper fra bunden af motoren.Kan du få slangerne til at slå smårevner ved at bukke dem,er de på vej til udskiftning.Der må ikke være en eneste dråbe vand ved topstykke/motor eller ved slangerne.Ang. toppakningen : topstykket skal af og planslibes og genmonteres med ny pakning.

mvh
Jan
Det viste sig a være vandpumpen. Men tak for svaret!

helmer
Nok lidt lige meget nu, meeeeen.
Det skulle jeg lige til at skrive, det var det også på min Tipo 1.6 DGT, en svær en at finde da vandet slynges rundt i motorrummet og forsvinder. I øvrigt en god billig bil, og mange har stadig et lavt km. tal og de fås til små penge. Jeg vil betegne dem som lidt af en Itialiensk Golf. Men de dele der ikke er galvansiseret på sådan een skal rustbehandles, specielt forbroen. Elektronikken skal have en masse kærlighed i motorrummet igennem hele levetiden. Dette bare lige til dem der vil købe sådan een.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis