Tomgangsproblem Vectra

Jeg har en Opel Vectra 1.8I fra 93, som går for lavt i tomgang. På værkstedet har de kontrolleret tænding, vacuumslanger, dæksel/rotor/kabler/tændrør,fejlkoder i computeren, om tandremmen sad korrekt, kompression, og alt var fint.Den går omkring 100/150 omdrejninger for lavt. Man kan ikke juster tænding/Co på den.Nu vil jeg hører om der er nogle her, der kender til en evt. løsning

------------------
Thomas

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af TH (den 17-10-2000).]

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har den altid gået for lavt ? Eller er det noget den er begyndt på ?

Hvis den altid har gået for lavt - kan det skyldes kørelyset (det trækker lidt ekstra energi fra motoren). Da bilen ikke er født med kørelys - har først fået det i Dk - kan det have en betydning. I så fald kan man rette på det i kørecomputeren, nogle straps der skal sættes anderledes - det burde de vide på dit Opel værksted.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg går ud fra at du er HELT sikker på at både
slanger og tænding er ok..
Da din bil er en 1,8 fra 93´, går jeg ud fra at det er den 8-ventilede motor.
Hvis du/dit værksted sammenligner ledningsdiagrammet med en model med manuel gear, kontra en med aut.gear, vil I se at 2 af benene på motorstyringsboxen er kortsluttet på aut.gearmodellen. DET GIVER CA. 200 O/min MERE I TOMGANG...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis