Mazda 626 GC 2,0 motorstop

Nu har jeg 3 gg. haft motorstop efter 15-20 min. kørsel. Alle gg. er det sket i forb. med kørsel med konstant fart (70, 60 og 40km/t.). Efter 1 min. eller mere kan den starte igen og kører normalt. Kan det være et karburator/benzin prob. - nogen forslag?.

Mvh. Benny B
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På hvilken årstid?
Hvis det er her efter at det er blevet koldt (nattefrost) kan det være at du skla komme lidt karburatorsprit i benzinen..

Kris Henriksen
elektronikmekaniker og IT-Supporter ved Forsvaret
http://www.fotograf3n.dk
citat:
Oprindeligt indsendt af balacau:
På hvilken årstid?
Hvis det er her efter at det er blevet koldt (nattefrost) kan det være at du skla komme lidt karburatorsprit i benzinen..

Problemet er opstået for ca. 1 md. siden og motorstoppene er hvergang sket om eftermiddagen i 10-23 graders varme.

Mvh.
Er der tale om en indsprøjtningsmotor eller en sugemotor?
Hvis det er en sugemotor, kan der være tale om at der under visse forhold kan dannes en gaslomme et sted i benzintilførslen. Jeg ved imidlertid ikke om problemet kan løses ved f.eks. udluftningsventiler el lign.

ebve
citat:
Oprindeligt indsendt af Benny B:
Oprindeligt indsendt af ebve:
Er der tale om en indsprøjtningsmotor eller en sugemotor?
Hvis det er en sugemotor, kan der være tale om at der under visse forhold kan dannes en gaslomme et sted i benzintilførslen. Jeg ved imidlertid ikke om problemet kan løses ved f.eks. udluftningsventiler el lign.

Det er en sugemotor. Som sagt er det et nyt prob. og der må derfor være et eller andet der har ændret sig/gået i stykker.
Mvh.

Bemærkede forrige gang at omdrejningstælleren
flere gg slog op på 6000 omdr. mens motoren var ved at gå i stå. kontrollerede derefter kablerne på tændspolen. Bilen kørte derefter 3 dage før næste motorstop.

Mvh. Benny B
citat:
Oprindeligt indsendt af Benny B:
Nu har jeg 3 gg. haft motorstop efter 15-20 min. kørsel. Alle gg. er det sket i forb. med kørsel med konstant fart (70, 60 og 40km/t.). Efter 1 min. eller mere kan den starte igen og kører normalt. Kan det være et karburator/benzin prob. - nogen forslag?.

Mvh. Benny B

Har skiftet igniteren i strømfordeleren - det hjalp!.

Mvh. Benny B

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis