luft i varmesystem

Hej med jer...!

Jeg er lidt bekymret over mit varme system..

Jeg har gulvarme i hele huset, og en enkel håndklæde tørre. det er mit eget lukkede system, mener det det man kalder centralvarme, det ca 2 år gammelt.

og jeg har fjernvarme.

min undren er, at jeg jævntligt, udlufter min håndklædetørre, og at der kommer luft ud i ca 10 sec...

selve gulvarmen udlufter jo sig selv..  og al dette gør at jeg fylder vand på mit anlæg 2 gang om året.. ca 1 bar på trykmåleren...

Hvorfor skal jeg udlufte hele tiden.. er der virkelig så meget luft i mit gulvarme ?
bekymmrer jeg mig for meget ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du åben eller lukket ekspantionsbeholder?


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

smid en slange på returen, og ud i kloakken med den, åben for retur, og åben for påfyldningen, lad det løbe et godt stykke tid, på den måde presser du alle luftlommer ud af gulv varmesystemet, hvis det er et stort anlæg, kan du være nødt at gøre det på hver enkel kreds.
Og tjek din trykrekspantionsbeholder i din  indirekte fjernvarme unit, noget tyder på at den er gået.
Tak for jeres råd - jeg vil prøve det som blikkenslageren forslår.. ! 'Det med trykrekspantionsbeholderen, skal jeg nok have noget prof hjælp til :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis