Billig køkken med kvalitet

Kære Lav-det-selv forum

Nu er vi kommet så langt med huskøbet at vi kan begynde at tænke på nyt køkken.

Jeg har søgt på tidligere indlæg vedrørende nyt køkken med kvalitet, og kan læse mig frem til at folk herinde generelt mener at Ikea køkken både er billigt og har en god kvalitet. Jeg skriver for at høre om i stadig har denne mening, eller om her er nogen som har fået bedre kendskab til billig køkken med kvalitet.

NB: mht bordplader hvad er det bedste materiale man kan bruge, det mere når vi skal sætte et køkken op og mangler at vælge bordpladen, så er vi velforberedte...

Tak på forhånd...

Hilsen

Ela
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter et halvt års tid med vores Ikea køkken, vil jeg stadig klart anbefale dette.

Dog ville jeg gøre disse ting om, hvis jeg kunne:

- Jeg vil ikke vælge vask fra Ikea igen, da de er for tynde i metallet og derfor giver sig en del ved vandhanen når man anvender denne.

- Få foretaget opmåling til bordplade for at undgå, at pladen ikke er 100% pga. skæve hjørner i rummet e.l. (egen fejl)

- Få lavet udskæringer i bordplade til kogeplade, da det er et være pølearbejde selv at gøre efter pladen er monteret. (egen fejl)

- Købe "soft-luk" mekaniske hos HTH e.l. til montering på selve beslaget istedet for disse: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50082036 - IKEAs mister for hurtigt "effekten". Køb istedet sådan nogle:
http://www.blum.com/gb/en/01/20/40/index.php (BLUMOTION 973A).
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg kan også anbefale et køkken fra Ikea! Jeg blev færdig med mit Ikeakøkken for et halvt år siden og det fungerer upåklageligt. Jeg havde også et Ikeakøkken i mit tidligere hus og der var heller ikke noget at sætte en finger på.

Ikea har fået andre og bedre "soft-luk"-dimser, så dem kan du også sagtens købe der. De har både den type der er vist i nimands sidste link, samt en type til at sætte fast på skinnerne til udtræksskuffer.

Jeg valgte at købe en vask fra Blanco, istedet for dem Ikea sælger. Mest fordi de ikke havde noget vi kunne lide.

Mht. bordplade, så har vi valgt ikeas Acryl-bordplade og den er også bare superlækker og utrolig nem at holde. Den er dog ikke helt billig i forhold til laminatbordpladerne....

Held og lykke med det.
Tak for jeres svar :) vi vil nok tage en tur i Ikea og se de modeller de har til salg nu. Jeg har hørt at det kan tage tid at få alt leveret, så det nok bedst vi gør det i god til. Vi har planlagt at få sat køkkenet op lige efter nytår. Men tak for jeres input omkring emnet. :)

Hilsen


Ela
Hej...

Leveringstiden fra Ikea er ca. 7-14 dage for selve køkkenet og mellem 4-8 uger for bordplade, afhængig af selve bordpladen..

MVh

Lasse
Vi fik leveret Ikeakøkken for halvandet år siden, det fejler intet, heller ikke lev.tiden. Softlukket fungerer stadig fint. Er fuldt ud tilfreds.
Annonce
Foruden nimands betragtninger, så ville jeg nu nok også være så fræk at vælge et hjørneskav fra eks. HTH der har hydraulisk lukning til deres, plus Ikeas hjørneskabe er altså meget skrabede mht. udstyrsmuligheder.
ikke fordi jeg vil hijacke tråden, men kom lige til at tænke på noget. Hvor mange herinde har fået deres køkken leveret uden der har manglet noget, og til den aftalte tid? Det kommer sig af at hvor jeg arbejder har vi gennemsnitligt 5 ordrer på diverse køkken/badmiljøer om ugen, og der er ALTID minimum 1 af ordrerne hvor der er fejl i antal, farve eller andet.
Mit kom uden at der manglede noget - og det kom til tiden.

Thumbs up for IKEA herfra iøvrigt
Samme her - kom til lovet tid og ALT var med (inkl sokler, håndtag, indretning til skuffer osv osv - altså alle småting).

Så også kun tommeltot op til IKEA herfra :-)
Der kom det der var aftalt fra IKEA, at sælgeren så havde sat nogle andre låger på skabene end vi havde aftalt har jo intet med leverancen at gøre. Så servicen er jeg fint tilfreds med hos IKEA. Der ER dog en smule "udstyr" der ikke lige er toppen, og hvor andre firmaer har bedre design/løsninger. Det er som tidligere nævnt metalvaske, skinne systemet, udstyrspakke til bla. skuffeinddeling og anden "indmad".

Jeg har dog intet problem med at anbefale IKEA som køkkenleverandør til andre.
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også