Billig køkken med kvalitet

Kære Lav-det-selv forum

Nu er vi kommet så langt med huskøbet at vi kan begynde at tænke på nyt køkken.

Jeg har søgt på tidligere indlæg vedrørende nyt køkken med kvalitet, og kan læse mig frem til at folk herinde generelt mener at Ikea køkken både er billigt og har en god kvalitet. Jeg skriver for at høre om i stadig har denne mening, eller om her er nogen som har fået bedre kendskab til billig køkken med kvalitet.

NB: mht bordplader hvad er det bedste materiale man kan bruge, det mere når vi skal sætte et køkken op og mangler at vælge bordpladen, så er vi velforberedte...

Tak på forhånd...

Hilsen

Ela
Kære Lav-det-selv forum Nu er vi kommet så... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har også netop sat nyt køkken op, og var lidt i tvivl om, hvorvidt det skulle være Ikea eller Kvik.

Det endte med Kvik, da vi - som det jo er så moderne for tiden - ville have hvid højglans. Jeg synes ikke, at Ikeas hvide højglans var højglans nok. Nærmest bare glat laminat. Derudover fik jeg af vide, at deres højglans-låger er store plader, der bliver overtrukket med en film, og herefter bliver skåret i stykker. Det betyder, at filmen ikke er trukket rundt om kanterne i top, bund og sider, og med tiden vil kunne begynde at slippe. Samtidig vil skidt og snavs nemt sætte sig der. Hos Kvik er lågerne skåret ud, hjørnerne og affaset, og derefter er de pulverlakeret. Samtidig er lågerne lavet af mdf-plade i stedet for Ikeas spånplader (Det er dog Kviks sælger, der sagde dette, så jeg ved ikke om det passer).

Endelig passede Kviks hjørneskab bedre til vores mål på køkkenet, så opstillingen ville blive lidt bedre. Men Ikea ville vi få ca. 20 cm. afdækning langs den ene væk - med kvik kunne vi nøjes med ca. 5 cm.

Prisforskellen er heller ikke voldsom - for elementer eksl. bordplade, hvidevarer osv. skulle vi give ca. 16.000 kr. hos Ikea og 21.000 kr. hos Kvik.

Men jeg mener dog stadig at Ikeas køkken er ganske fin kvalitet, og havde de haft en rigtig højglans, så havde vi garanteret valgt det.

Troels_E -> Ikea har idag skiftet fragtfirma pga. for mange klager. De bruger 3x34 nu...

Rustkongen -> Det er den type beslag som de fleste bruger, og som er den mest stabile... Der har du flere muligheder for at fastgøre skabene, end med justerbare beslag...

Rustkongen-> Du vil kunne opnå problemer ved at købe korpus hos Ikea, og derefter indmad andre steder, da deres korpusmål variere fra 16-18 mm.. Ikea kører med 18, de fleste andre med 16 mm...

hlindved -> ikea's højglans er også højglans i sider, men ikke i top i bund som du så rigtigt antyder. Jeg er dog fint tilfreds med mit :-)
Jeg har monteret adskillige køkkener fra HTH Gør det selv, det er rimelig prisvenligt og meget brugervenligt når det kommer til samling og montering af køkken - og deres udvalg af udstyr er meget bredt og kvaliteten er høj. Et plus er at man kan hente varene fra dag til dag i den nærmeste butik.

Af køkkener der ikke kan anbefales er Tvis køkkenet (mange mangler i bestillinger, svær kommunikation efter endt levering, lang leveringstid på mangler) og Invita (samme generelle problemer)

<p>Hellere søm og skruer end tarvelige studenterhuer :-D</p>
Hej Vi er netop igang med at lave Ikeakøkken. Kvaliteten har vi intet at udsætte på. Vi blev dog meget overraskede da det gik op for os (i Ikea) at de fronter vi har valgt, skal leveres direkte til os. Det står ganske vist i deres katalog....bare ikke så tydeligt! Det kostede ca. 1700 kr....afhængig af vægten. Og det er mange af deres fronter som skal leveres, så det skal man lige overveje for laver man noget forkert, eller ønsker at ændre noget, koster det ret mange penge at få fragtet noget nyt. Hvis man skal have special-lavet bordplade i Ikea koster det også at få det fragtet. 1300 kr ca. Vi har muligvis ikke set os nok for siden dette kommer bag på os....vi overhørte dog 2 par derude idag, som også fik sig den overraskelse.... Ang. Ikea-medarbejdernes service, så er den heller ikke helt i top hos allesammen. Vi har oplevet den samme gut 2 gange, som bare er for irriterende og som udstråler at han ikke gider være i et servicefag! Man burde egentlig bede om en anden hjælper! Men altså kvaliteten er i sgu god og prisen er det vel også...? Mvh Marina

<p>MVG</p>
Skrevet af www.WhiteAway.Com den 27-10-2008 11:57
Hej Ela

Mht. valg af hvidevarer så prøv at tjekke vores lagersalg: http://www.fjernet af adminstrator
Vi sælger dem med 40-80% rabat ifht. vejl. priser.

Hav en god dag.

Mvh. Esben Gadsbøll
www.WhiteAway.Com



Hej www.WhiteAway.Com

Vi er ikke meget for reklame i de forskellige tråde, og dette er efter min mening reklame

Det indlæg du har lavet i links til hus, er for så vidt ok, det eneste jeg ikke bryder mig om er at du også har annonceret nogle af dine aktuelle tilbud der. Det at du gør opmærksom på at du har en butik og lægger et link, er fint nok men lad folk selv gå ind på jeres hjemmeside og finde ud af hvad i har.

Hvis du vil hjælpe folk herinde uden at tænke på hvad du evt. selv kan tjæne på det, er det fint.

Jeg håber at der kommer en masse gode råd og hjælp fra dig i fremtiden.

Og nej, jeg er ikke admin eller lignende, kun en bruger der gerne hjælper andre hvor jeg kan.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming

Tak for din mail. Efter at jeg havde skrevet en del indlæg, så jeg et sted hvor Administrator var gået ind og rettet til og sagt at der ikke måtte annonceres. Så jeg har faktisk tænkt mig at kontakte administrator for at få tjekket om mine indlæg er ok eller om denne er over stregen - i så fald, ønsker jeg selvfølgelig ikke at skrive sådant!

Tak for at du gør mig opmærksom på det!

Mvh. Esben Gadsbøll
www.WhiteAway.Com

Hej Espen

Det er klart i strid med vores regler om ingen reklame i indlæggene.

Jeg har allerede fået 4 henvendelser om dine indlæg fra brugerne, så det giver nok nærmest badwill at gøre det.

 


Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Tak for din mail. Beklager at jeg har formuleret tingene for "smart".

Har du set mine indlæg igennem nu? Jeg har lige rettet dem til for lidt siden.

Jeg har lagt et link ind til os - er det også i strid med reglerne sådan som det nu er formuleret?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Mvh. Esben Gadsbøll
www.WhiteAway.Com
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også