Hjælp til en sprøjte

Hej

Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg har gået og overvejet at lave en sprøjte, den skal laves i en 500 liters tank som står henne i hjørnet af haven og skal så have ca 30 meter slange på den, men der skal jo nok kobles en slags motor imellem for at den kan levere nok tryk så det kan komme ud oppe ved håndtaget, meningen var at den skulle kunne køre på 12 volt. Er dette noget som nemt kan laves og kan man få et håndtag så man kan regulere trykket på den væske der kommer ud af dysen på håndtaget, meningen er at det skal kunne spredes ligesom de håndpumper man kan få til ukrudtsgift.
Håber der er nogen som kan hjælpe mig:

Mvh. Brian
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du nu var lidt smart kunne du lave dit eget mini vandtårn ved at stable tanken op på et stativ, så vil vandet kunne løbe af sig selv med en passende lav hastighed, forudsat at din have er noget lunde vandret.

Og ellers kan du da købe dig en lille 12 v. lænsepumpe til en båd, sådan en koster ikke alverden.

 

V.h.  Håndværkeren

Det med vandtårnet dur ikke da der skal være tryk på det vand der kommer ud af slangen, havde forestillet mig at jeg skulle kunne stå på terrassen og så f.eks sprøjte algefjerner på mit tag med den, det vil sige at der skal være et langt skaft så jeg kan nå op på taget og samtidig skal der være tryk på så det kan komme ud af dysen der sidder i enden af skaftet, problemet med de små sprøjter er at du ikke kan forlænge dem så da skal man op på taget og gå, men ved ikke hvilken pumpe jeg skal bruge til det, eller er der nogen der kender et sted hvor man kan købe pumper med lange "håndtag"
Nåh ja men det fremgik ikke af dit spørgsmål i starten at det var til en sprøte til gift, er det ikke lidt voldsomt at have en 500 liters tank med gift stående.
Jeg har en anden og mere efektiv løsning på dit tagalge problem. Du skal trække en kraftig ularkeret kobber tråd langs din rygning på taget, når det så regner udvikler kobberet efterhånden ir som hindre og slår algerne ihjel.
Jeg er nysgerrig efter at vide, hvorfor den skal køre 12 volt?

WS
det var sådan set kun for at prøve om den kunne køre på 12 volt, hvis det kunne lade sig gøre har min kammerat om jeg nemlig snakket om at vi ville køre rundt og så sprøjte tage og hvad der ellers kan sprøjtes, de kræver selvfølgelig man får registreret et firma.
Annonce
Så vil der nok være mere perspketiv i at købe en generator, så du kan køre på 220V. Det vil bestemt også øge dit udvalg af sprøjter samt øvrigt elektrisk drevet udstyr, som du ganske givet vil opdage du får behov for, hvis du vil dyrke projektet som forretning.
Skrevet af Lars ON den 10-10-2008 11:32
Så vil der nok være mere perspketiv i at købe en generator, så du kan køre på 220V.

Enig. Det er nemt at finde effektive og billige pumper til 230V, som vil kunne bruges til opgaven med at løfte vandet.

Med hensyn til sprøjtningen tror jeg en lang stige eller en lift vil være praktisk frem for at sprøjte fra jorden. Jeg tror nemlig at det bliver tungt at stå med en lang sprøjtestang og jeg tror det bliver svært at styre at sprøjtningen bliver effektiv. Med en 230V pumpe kan man sprøjte ret højt med en almindelig haveslange med pistolsprøjte på.

WS
Der er dog tag firmaer der har en speciel fremstillet kasset med højtryks dyser i, den køres op og ned af taget medens den renser overfladen.
Prøv at tænke på at med en almindelig sprøjte vil det svine omgivelserne temlig meget, og mon der er nogen husejere der er interesseret i at få omgivelserne svinet til.
En anden hindring ved jeres metode er at, hvad vil i så gøre når det er et to eller tre etagers hus ? Jeres ide er ikke gennem tænkt i detaljer, så på den igen. Pøj Pøj.
Hej Brian/Grisling Dit projekt er faktisk ikke totalt umuligt at gøre simpelt og nemt. Jeg så en nabo til mine forældre sprøjte den ene side af taget på hans dobbelt-garrage på under 5 min. Han havde ganske simpelt købt en af de mindste og billigste Alto højtryksrensere på hjul. Du ved: en af dem der ofte er på tilbud i f.eks. Jem og Fix o.lign, sådan en lille fiks "kuffert-model". I stedet for at koble en vandslange på renseren, havde han sat en 50-liters dunk med færdigblandet algefjerner på indgangssiden af renseren og i stedet for en alm. højtryks-renser lanse brugte han en ca. 2,5 meter lang lanse, med en dyse der IKKE sendte en vifte ud, men en meget tynd fin stråle, som tilmed kunne sprøjte temmeligt langt ud fra dysen. Så kunne han simpelthen stå på jorden og ordne den lille sag, hurtigt, nemt og forholdsvist billigt. SNILDT HVA' !

(Princippet er det samme som hvis Du drejer på forstøver-dysen på lillemors vandforstøver til strygetøjet, pludseligt bliver den til en vandpistol der kan skyde rimeligt langt, istedet for bare at udsende en aerosoltåge !

Mandschauvinisme er roden til alt ondt !

Faktisk er der kun én ting der er værre end mandschauvinister: Kællinger der ikke gør som der bliver sagt  ;o)

Jamen Velkommen på LDS. Jen _ Ly.. Det må være langsom i opfattelsen
Sidst der var liv i denne tråd var i Oktober 2008.

V.h.  Håndværkeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis